Lleida, Dimecres 12 maig 2021

nota de premsa

El Patronat aposta per la transformació digital i la sostenibilitat com a palanques per millorar la competitivitat de les empreses, segons ha explicat el cap de Promoció i Màrqueting, Juli Alegre, durant la presentació, que ha aplegat més de 50 inscrits a la jornada

El Patronat de Turisme presenta al sector el nou Pla de Formació “Ara Lleida” 2021, que inclou 30 sessions online i 9 webinars sobre sostenibilitat i transformació digital

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha presentat avui de manera virtual el nou Pla de Formació online “Ara Lleida”, que oferirà de manera gratuïta durant aquest any 2021 al sector públic i privat de la demarcació de Lleida vinculat amb l’àmbit del turisme, i que constarà de 30 sessions online i 9 webinars que tractaran sobre la sostenibilitat i la transformació digital, segons ha explicat el cap de Promoció i Màrqueting, Juli Alegre, durant l’acte de presentació del nou Pla de Formació del Patronat de Turisme. La presentació també ha comptat amb la participació del consultor Tirso Maldonado i ha estat seguida de manera virtual per uns 50 representants del sector d’arreu de les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida.

El Patronat aposta en el seu Pla de Formació d’enguany per la transformació digital i la sostenibilitat, com a palanques per millorar la competitivitat de les empreses i les entitats turístiques del Pirineu i les Terres de Lleida. L’objectiu del pla formatiu és millorar la competitivitat i capacitat d’adaptació als canvis exponencials de mercat, basant-se en un model sostenible i rendible i sense perdre el focus en la reducció del “time-to-market”, és a dir, en la ràpida adaptació del valor que ofereixen les empreses a les necessitats contínues i canviants dels seus clients”.

El  Pla de Formació 2021 inclou una sèrie de videocursos orientats al procés de transformació digital de les organitzacions, posant el focus en un nou model d’empresa/entitat basat en l’estratègia centrada en el visitant, noves metodologies, innovació, cultura digital, tecnologia, negoci digital i anàlisi del negoci.

D’altra banda, la sostenibilitat esdevé un dels pilars de l’estratègia del territori. En aquest sentit el pla incorpora un itinerari formatiu basat en un model d'organització turística orientat i compromès amb el medi ambient i la societat, amb l’objectiu de millorar el benestar del planeta i la població, i sent capaç de crear valor mediambiental, social i econòmic.

El nou Pla de Formació online consta de 30 sessions formatives digitals que versen sobre dos eixos: la sostenibilitat i la transformació digital (https://www.aralleida.cat/formacio/pla-de-formacio-online/), així com un programa de 9 webinars de 2 hores formatives cadascun per adquirir competències de transformació digital, el primer dels quals se celebrarà el pròxim dimarts 18 de maig impartit per l'expert Jimmy Pons, i la resta durant els mesos d'octubre i novembre (https://www.aralleida.cat/formacio/pla-de-transformacio-digital/).

Els cursos de formació que el Patronat de Turisme ofereix de manera gratuïta des de fa més de 10 anys als representants del sector turístic del conjunt de la demarcació ( (els darrers 4 anys de manera virtual),  han estat considerats en els informes d’avaluació que han permès obtenir la setmana passada la certificació “Biosphere Destination” com a destí turístic per a les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida. Entre les diferents valoracions fetes, l’Instituto de Turismo Responsable (ITR), encarregat de la certificació, destaca el pla de formació online que el Patronat de Turisme va oferir a tot el sector turístic de la demarcació arran de la COVID-19 per tal d’aportar coneixement i eines per incrementar la competitivitat de la indústria.

 

Presentació Pla de Formació
S’adjunta una captura de pantalla de la jornada de presentació del Pla de Formació del Patronat de Turisme que s’ha fet aquest matí de manera virtual amb la participació del cap de Promoció i Màrqueting, Juli Alegre, i del consultor Tirso Maldonado i que ha estat seguit per una cinquantena de 50 representants del sector turístic del Pirineu i les Terres de Lleida.
Àudios
Tall de veu Juli Alegre