El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha impulsat una campanya que, amb el lema “Lleida, vola de nou”, dona suport a la reactivació del sector turístic del Pirineu i les Terres de Lleida. Paral·lelament, ha participat en una altra campanya impulsada per l’Agència Catalana de Turisme en col·laboració conjunta amb la resta de patronats de les diputacions catalanes i Torisme Val d’Aran. El pressupost per a les dues campanyes és de 500.000 euros
La campanya del Patronat “Lleida, vola de nou” vol transmetre un missatge de recuperació, de tornar a la normalitat i poder gaudir dels espais naturals del conjunt del territori amb una nova mirada. La campanya manté les inicials ADN Lleida: Autèntica, Diferent i Natural que defineixen els principals atributs de les comarques de Lleida.
És una campanya planificada per poder respondre a una demanda més sensibilitzada i que té més que mai la necessitat de gaudir de les escapades de cap de setmana, festius o de vacances per connectar de nou amb la natura, els espais oberts i les activitats a l’aire lliure i allotjar-se en establiments que garanteixen i vetllen per la seva seguretat, tot descobrint l’essència del Pirineu i les Terres de Lleida.
La nova campanya, creada per l’agència EADe Comunicació, fa visible la diversitat de Lleida com una destinació líder de turisme d’interior i de muntanya i les activitats que proposa el conjunt del territori des de la Plana fins als Pirineus, amb una oferta per a tots els públics i vinculada amb la conservació tant dels recursos naturals com de la cultura i les tradicions dels habitants, i contribuir així a millorar la imatge de qualitat.
“Lleida, vola de nou” incorpora com a element prescriptor de l’oferta una papallona de color verd com a símbol de la sostenibilitat, un valor que ara, amb la crisi de la COVID-19, ha arribat per qüestionar-nos com vivim, com creixem i quin futur volem gràcies a una conscienciació en augment cap al nostre entorn. Des de la Diputació i el Patronat de Turisme estem compromesos amb aquests valors, tal com avala la certificació “Biosphere Destination” que aquest darrer mes de maig s’ha concedit al Pirineu i les Terres de Lleida.
Pel que fa a la part d’imatge gràfica per a les publicacions de premsa escrita, la campanya mostra diferents fotografies del territori adreçades a promoure els productes de cultura, natura, turisme actiu, turisme familiar i gastronomia. També s’han produït espots de televisió, falques de ràdio i continguts per a xarxes i suports online.
La campanya publicitària tindrà una incidència especial a Catalunya a través dels principals mitjans de premsa escrita d’informació general, a la ràdio, la televisió, Internet i publicitat exterior. La promoció tindrà també incidència al País Valencià, a la Comunitat de Madrid, a les Illes Balears i al País Basc.
Campanya amb l’Agència Catalana de Turisme “Un lloc fet a mida”
D’altra banda, el Patronat de Turisme també ha participat en la campanya “Catalunya, un lloc fet a mida” que va posar en marxa el mes de maig la Generalitat de Catalunya, amb les gràfiques adaptades a Lleida en el marc del pla de reactivació del sector. Aquesta campanya es va idear per donar resposta a les necessitats actuals de la demanda turística: evitar els llocs amb major concentració turística, ser respectuós amb el medi ambient i amb l’entorn, connectar amb el lloc que es visita, sentir-se local i viatjar compartint moments amb amics i familiars. La campanya s’adreça als mercats català, espanyol, francès, britànic, del Benelux i alemany.
Es tracta d’una campanya diferenciadora i allunyada de les fórmules tradicionals que utilitzen les destinacions per promocionar-se, ja que destaca les emocions que es viuen viatjant a Catalunya. D’aquesta manera, es pretén relacionar els paisatges amb sensacions que mostren el territori com un lloc on crear records memorables a través de fotogrames realistes.
En aquest sentit, l’anunci posa en relleu les experiències que es poden viure a casa nostra mostrant indrets diversos. Les gràfiques de Lleida, amb el lema “Benvinguts a la vostra Lleida, un lloc fet a mida”, inclouen imatges com ara del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, de la Seu Vella i de l’activitat de la BTT.
NOTA: l’adreça per descarregar les imatges, els espots i les falques de campanya és: https://www.aralleida.cat/campanya-de-publicitat-estiu-2021/
Més informació:
Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida
Tel. 973 24 54 08
Web: www.aralleida.cat