Notícies
Fitur

El Pirineu i les Terres de Lleida presenten la seva oferta de turisme natural i sostenible a FITUR i B-Travel

Dimecres, juny 2, 2021

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha participat el proppassat mes de maig en la Fira Internacional de Turisme-Fitur 2021 i serà present aquest juny en el saló B-Travel de Barcelona per donar a conèixer l’àmplia oferta de turisme de natura, cultura i actiu del Pirineu i les Terres de Lleida, fonamentada cada cop més en criteris de qualitat i sostenibilitat

El Pirineu i les Terres de Lleida presenten aquesta primavera la seva oferta turística en els dos salons turístics més importants de l’Estat, la Fira Internacional de Turisme-Fitur 2021, celebrada del 19 al 23 de maig a Madrid, i el saló B-Travel, que tindrà lloc de l’11 al 13 de juny a Barcelona.

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida va ser present a Fitur dins l’estand de Catalunya de l’Agència Catalana de Turisme, amb l’espai Pirineus, centrat en l’oferta turística dels consells comarcals de l’Alt Urgell, l’Alta Ribagorça, la Cerdanya, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà i el Solsonès, i amb l’espai Terres de Lleida, amb la dels consells comarcals de les Garrigues, la Noguera, el Pla d’Urgell, la Segarra, el Segrià i l’Urgell. La Val d’Aran, com en edicions anteriors, hi va tenir un espai propi dins la marca “Pirineus”, a l’estand de l’Agència Catalana de Turisme.

L’espai “Ara Lleida” es va articular al voltant dels eixos bàsics del turisme lleidatà, amb una sèrie d’imatges de les principals publicacions temàtiques i generalistes editades pel Patronat, els consells comarcals i les oficines de turisme de la demarcació, acompanyades de sengles codis QR que permeten als visitants descarregar-les i consultar-les. Així, hi van figurar les publicacions temàtiques de cultura, gastronomia, turisme familiar, turisme actiu i esports d’aventura, cicloturisme, moturisme, escalada i senderisme i les rutes de “Perseguits i salvats”, a més de la revista Ara Lleida i el catàleg de destinació.

Enguany la imatge principal de fons de l’espai Terres de Lleida va ser una fotografia de la canalització del riu Segre al seu pas per la ciutat de Lleida i la Seu Vella, mentre que la fotografia principal de fons de l’espai  Pirineus de Catalunya va ser el Parc Natural de l’Alt Pirineu.

La vicepresidenta del Patronat de Turisme, Rosa Pujol, va explicar que la promoció de l’oferta turística lleidatana presentada a Fitur volia incidir especialment en el reinici de les activitats turístiques en tots els àmbits i amb l’objectiu de recuperar progressivament la normalitat i els indicadors d’abans de la pandèmia.

“Enguany confiem que aquest bon comportament turístic s’estengui al conjunt de la demarcació de cara al proper estiu i fins i tot poder-lo millorar a la zona del Pirineu, si tenim en compte les ganes que té la gent de tornar a recuperar la normalitat dels viatges i de les escapades curtes”, va remarcar.

Segons Rosa Pujol, tots aquests bons indicadors de cara a la progressiva normalització de la situació gràcies a les vacunes han de permetre no tan sols millorar els resultats de l’estiu de l’any passat, sinó també recuperar els resultats d’abans de la pandèmia durant els propers mesos de l’any, tot i que el turisme estranger, que representa al voltant d’un 17% del total, és el que d’entrada sembla que costarà més de recuperar. “El perfil del visitant que rebrem aquest estiu a les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida serà, com l’any passat, majoritàriament públic català i de proximitat”, va afirmar Pujol.

Cal fer notar que la progressiva desescalada de les restriccions sanitàries, d’una banda, i el caràcter bàsicament rural del territori de Lleida (amb grans espais oberts que afavoreixen un turisme de natura i paisatge), de l’altra, estan contribuint al fet que en els propers mesos la demarcació lleidatana es consolidi com una de les destinacions turístiques d’interior i muntanya més atractives de l’Estat, com ja va succeir a l’estiu de l’any passat, durant la temporada d’hivern per les festes de Nadal i Cap d’Any i també per la Setmana Santa d’enguany. La pandèmia de la COVID-19 ha mostrat que el territori lleidatà abasta una gran oferta d’espais naturals per moure’s a l’aire lliure amb tranquil·litat, en parella, en família o en grup.

En aquesta línia cal recordar que el proppassat 6 de maig el Pirineu i les Terres de Lleida van rebre el reconeixement “Biosphere Destination” com a destí turístic responsable i sostenible, la certificació més prestigiosa internacionalment en l’àmbit de la sostenibilitat.

Participació a B-Travel buscant el turisme de proximitat

El Patronat de Turisme de la Diputació participarà també, dins l’estand de Catalunya, en el saló B-Travel, que tindrà lloc de l’11 al 13 de juny al recinte firal de Montjuïc de Fira Barcelona. L’espai Ara Lleida, de 48 m2, el formaran un taulell de Terres de Lleida i un altre de Pirineu de Lleida. Turisme de Lleida i Val d'Aran tindran un espai diferenciat.

La presència a B-Travel és una clara aposta pel turisme de proximitat, ja que l’esdeveniment està considerat com el saló de referència del sector turístic català. En aquest sentit s’oferirà un ampli ventall de propostes destinades a captar i fidelitzar el públic finalista perquè visiti i gaudeixi de les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida durant les seves escapades de cap de setmana, ponts festius i vacances d’estiu. Cal recordar que, en un any normal, més del 50% de les pernoctacions als hotels del Pirineu i les Terres de Lleida són de turistes catalans, percentatge que serà molt més elevat enguany per causa de la conjuntura sanitària.

Més informació:

Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida
Tel. 973 24 54 08
Web: www.aralleida.cat