Lleida, Dijous 31 març 2022

nota de premsa

L’oferta turística de la demarcació estarà representada amb la marca Ara Lleida i els espais de Pirineus i Terres de Lleida dins l’estand de l’Agència Catalana de Turisme

El Patronat de Turisme participa al Saló B-Travel de Barcelona per a reforçar la destinació del Pirineu i les Terres de Lleida davant el públic de proximitat

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida amb la marca Ara Lleida participa al saló B-Travel de Fira de Barcelona que s’inaugurarà demà divendres, 1 d’abril, i romandrà obert al públic fins diumenge dia 3, per promocionar el conjunt de l’oferta turística del Pirineu i les Terres de Lleida davant un públic de proximitat amb vista a les properes vacances de Setmana Santa com també de cara a l’estiu i escapades de cap de setmana. L’acte d’inauguració tindrà lloc a les 12.00 hores a cura del conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent.

L’esdeveniment vol contribuir enguany a impulsar el turisme en un moment en què s’obren de nou grans oportunitats perquè famílies i viatgers organitzin les seves pròximes vacances i escapades per viatjar una vegada recuperada la plena normalitat en la mobilitat pel que fa a la pandèmia

El Patronat de Turisme atansarà al saló B-Travel els valors de la destinació vinculats amb grans espais oberts i els entorns naturals, allunyats de les destinacions més massificades i considerats uns entorns més relaxants i saludables, i l’aposta per la sostenibilitat del Pirineu i les Terres de Lleida a aquella part del públic que cerca destinacions no massificades i té ganes de gaudir de noves experiències a destins coneguts, propers i segurs. Tot un seguit de valors alineats amb els atributs del territori i amb la visió de futur de turisme responsable que recull el mateix Pla Estratègic del Pirineu i les Terres de Lleida, que aposta per un model de gestió sostenible a escala ambiental, social i econòmica.

El Patronat participa amb la marca Ara Lleida a la mostra amb els taulells de Pirineu de Lleida i Terres de Lleida, dins l’estand de Catalunya de l’Agència Catalana de Turisme i el segell de “Biosphere Destination”. Un segell que és el reflex de l’aposta del Patronat per la sostenibilitat de la destinació i la seva alineació amb els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible i l’acord de París contra el Canvi Climàtic a través de la Carta Mundial de Turisme Sostenible +20.

A l’espai del Pirineu de Lleida el visitant podrà trobar el conjunt de l’oferta turística dels consells comarcals de l’Alt Urgell, l’Alta Ribagorça, la Cerdanya, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà i el Solsonès, i a l’espai Terres de Lleida, l’oferta dels consells comarcals de les Garrigues, la Noguera, el Pla d’Urgell, la Segarra, el Segrià i l’Urgell. La Val d’Aran i Turisme de Lleida tindran un espai diferenciat dins l’estand de l’Agència Catalana de Turisme.

L’espai del Patronat amb la marca Ara Lleida s’articula al voltant dels eixos bàsics del turisme lleidatà amb els productes de cultura, gastronomia, turisme familiar, turisme actiu i esports d’aventura, neu, cicloturisme, moturisme i el catàleg de destinació. Tots dos taulells incorporen el claim de la campanya “Lleida, t’espera de nou” amb la papallona com a símbol del compromís del territori amb la sostenibilitat i amb la difusió de l’oferta vinculada. La imatge de l’espai Terres de Lleida consta d’una fotografia en gran format de senderisme pel Puig de Millà, a la comarca de la Noguera, mentre que la fotografia principal de fons de l’espai de Pirineu de Lleida és de turisme actiu amb una embarcació de ràfting fent el descens per la Noguera Pallaresa, al Pallars Sobirà.

El Patronat ofereix l’entrada gratuïta al saló B-Travel als membres del Club d’Amics de Lleida, que impulsa el mateix Patronat, en virtut de l’acord subscrit amb Fira de Barcelona.

B-Travel, el saló de turisme d’experiències de Fira de Barcelona, se celebra de l’1 al 3 d’abril i està considerat com l’esdeveniment firal més gran de l’Estat espanyol destinat al públic viatger de caire finalista. En l’edició d’enguany el saló reunirà 100 expositors directes, en representació de més de 500 empreses, en 6.500 metres quadrats de superfície expositiva distribuïts entre el palau 1 i la plaça Univers del recinte firal de Montjuïc.