Lleida, Dimarts 14 juny 2022

nota de premsa

La jornada que s’ha celebrat aquest matí via Teams forma part del nou Pla de Formació del Patronat de Turisme 2022-2023 que aposta per la transformació digital, el màrqueting digital i la sostenibilitat

El Patronat de Turisme organitza un webinar formatiu sobre els metaversos i la seva aplicació en el sector turístic que ha comptat amb 80 inscrits

L’objectiu d’aquesta sessió formativa és introduir el món del web 3.0 de cara als canvis que afectaran en un futur immediat a la indústria turística. Aquest webinar forma part del nou Pla de Formació del Patronat de Turisme 2022-2023, que té per objectiu millorar la competitivitat i la capacitat d’adaptació als canvis exponencials de mercat. Un pla que posa el focus en un nou model d’empresa/entitat basat en l’estratègia centrada en el visitant, noves metodologies, innovació, cultura digital, tecnologia, negoci digital i anàlisi del negoci, així com en un model d’organització turística orientat i compromès amb el medi ambient i la societat, amb l’objectiu de millorar el benestar del planeta i la població.

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha organitzat aquest matí el primer webinar adreçat a tot el sector turístic de la demarcació de Lleida per tractar el món de la Web 3.0 i preparar-se per a aquest nou canvi que es preveu que impactarà més que les xarxes socials. En la jornada s’ha tractat l’evolució de la Web 1.0 a la 3.0 i com afectarà això en el sector turístic, la diferència entre una criptomoneda i un token, l’aplicació dels NFT, el metavers, la blockchain sostenible, i sobretot com es pot aplicar tot això al negoci turístic des d’una visió pràctica.

La jornada de treball ha despertat força interès entre els empresaris i tècnics del sector turístic de la demarcació de Lleida amb un nombre de 80 inscrits, els quals han pogut seguir les explicacions del l’expert d’innovació i màrqueting, Jimmy Pons, en oferir una radiografia de les noves tendències de revolució tecnològica com un nou espai d’encontre entre usuaris i negocis turístics, i la seva repercussió en l’adopció per part del usuaris.

Aquest webinar forma part del nou Pla de Formació 2022-2223 del Patronat de Turisme adreçat a tot el personal del sector públic i privat turístic del Pirineu i les Terres de Lleida. L’objectiu del nou pla formatiu 2022-2023 és millorar la capacitat d’adaptació als canvis exponencials de mercat i de tecnologia, apostant, per la transformació digital, el màrqueting digital i la sostenibilitat com a palanques per millorar la competitivitat de les empreses i les entitats de la demarcació de Lleida.

És per aquest motiu que es presenta un itinerari formatiu basat en un model d’organització turística orientat i compromès amb el medi ambient i la societat, amb l’objectiu de millorar el benestar del planeta i la població, i sent capaç de crear valor mediambiental, social i econòmic. En aquest sentit, cal remarcar que la pandèmia ha posat de manifest l'interès per accedir a la natura, no sols entesa com els espais naturals que ens brinda el territori, sinó també que a les zones urbanes es tinguin en compte i es potenciïn aquests espais a l'aire lliure. Aquest fet obre un ventall de possibilitats i requereix flexibilitat per part dels empresaris a l’hora d’adaptar els seus negocis i productes turístics a aquestes noves demandes.

El pla s’estructura en dos línies de formació. D’una banda, unes càpsules formatives online i gratuïtes, i per tant, no presencials, amb un temari i format audiovisual. L’usuari pot escollir les competències que més l’interessi: sostenibilitat 7, transformació digital 7 i màrqueting digital 6. En total 20 càpsules. Aquestes càpsules no tenen data d’inici i finalització. L’usuari decideix quan i des d’on els vol fer, permetent flexibilitat a les seves necessitats de ritme de treball.

De l’altra, tres webinars, el primer dels quals celebrat aquesta matí. El segon, programat pel 4 d’octubre, parlarà sobre ‘L’accessibilitat turística des del punt de vista del client/visitant’, i tindrà com a ponent Miguel Nonay, explorador de destinacions accessibles. Al tercer i últim, previst pel 25 d’octubre, Juan Carlos Fernández parlarà sobre ‘Com fer compatible la ciberseguretat, l'aplicació del RGPD i el màrqueting en l'àmbit turístic’.

Pel que fa al destinatari del pla de formació, cal dir que aquest s’adreça a tot el personal del sector públic i privat turístic de la demarcació de Lleida: professionals de la planificació i la gestió de destinacions de la demarcació de Lleida; de l’allotjament, del turisme esportiu, del patrimoni cultural i altres serveis turístics a Lleida; especialistes en la creació, el desenvolupament i la promoció de productes turístics a Lleida; professionals de l’Administració pública de l’àmbit del turisme a Lleida; professionals del màrqueting i la promoció turística de la demarcació de Lleida; i professionals de la consultoria turística de la demarcació de Lleida.

Tota la informació sobre el nou Pla de Formació 2022-2023 es pot consultar a https://www.aralleida.cat/formacio.

Captura pantalla sessió formativa
Captura de pantalla de la sessió formativa.