Lleida, Dijous 2 desembre 2021

nota de premsa

Les 11 estacions d’esquí del Pirineu de Lleida ofereixen 505 km esquiables, amb 245 pistes d’alpí i nombrosos itineraris de nòrdic, 108.453 passatgers/hora, 81 remuntadors, amb 140 km de pistes innivades als complexos d’alpí amb 1.463 canons de neu, 150 km de circuits de raquetes, més de 900 monitors i més de 26.000 places d’allotjament, al marge de les segones residències

El Patronat de Turisme espera per a la campanya 2021-2022 recuperar els resultats d’abans de la pandèmia i superar la xifra de 1.300.000 forfets

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, juntament amb el sector turístic de la demarcació, afronten amb un gran optimisme la nova temporada de neu al Pirineu de Lleida, desprès que la campanya anterior resultés singularment atípica a causa de la COVID-19, que va comportar un descens d’esquiadors d’un 70% aproximadament respecte a les campanyes 2017-2018, 2018-2019 i 2019-2020. Per a la temporada 2021-2022 el Patronat de Turisme preveu poder recuperar els resultats d’abans de l’inici de la pandèmia i superar la barrera dels 1.300.000 forfets venuts (sempre que les condicions meteorològiques acompanyin i no hi hagin noves afectacions a la mobilitat a causa de la pandèmia) per atansar-se a les xifres de les temporades 2017/18 i 2018/19, que han estat les millors dels darrers 15 anys.

La nova temporada, en la que les estacions han invertit més de 13,5 milions d’euros, tindrà 144 dies i, tot i haver començat de forma provisional el 26 de novembre, tindrà el punt fort d’arrencada pel pont de la Puríssima, amb tots els centres obertes i unes magnifiques condicions de neu i d’esquí gràcies a les nevades dels darrers dies. Aquest inici primerenc, i les dates en què s’escaurà la Setmana Santa de l’any vinent, fan preveure una de les temporades més llargues dels darrers anys.

Aquestes han estat algunes de les dades que s’han donat a conèixer aquest matí en el decurs de la presentació de la campanya de neu 2021-2022, duta a terme conjuntament pel Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida i els representants de les estacions d’esquí i l’ACEM. L’acte s’ha fet de manera virtual i s’ha retransmès en directe pel canal YouTube des dels estudis de Lleida TV, tal com ja es va fer la temporada anterior per la COVID.

El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha dit que la nova campanya  i les inversions de les estacions es fonamenta en dos conceptes, la resiliència i la sostenibilitat. Respecte a la primera, Talarn ha lloat la capacitat de les estacions per resistir la crisi sanitària i, fins i tot, “per incrementar les inversions per tat que aquesta campanya sigui millor”. Quan a la sostenibilitat, ha destacat que precisament una part important de les inversions dels complexos hivernals han anat destinades a aquest àmbit, afegint que les estratègies del sector i del pròpia Diputació de Lleida s’adrecen a consolidar “un turisme sa i compromès amb el territori”.

Talarn, qui ha incidit en que la Diputació de Lleida aposta “per un model d’economia verda, circular i altament digitalitzada, la mateixa filosofia que tenen les estacions d’esquí”, ha recordat que l’ens que presideix ha engegat diverses iniciatives en aquest àmbit com la implantació a tot el territori de la certificació Biosphere, ja que “avui dia tenir un segell de qualitat com aquest és molt important”.

La vicepresidenta del Patronat, Rosa Pujol, ha afirmat que, després d’una darrera campanya força condicionada per les restriccions a causa de la COVID-19, “enguany afrontem de forma molt optimista una temporada que promet ser exitosa, i que ens permetrà seguir potenciant els nostres actius naturals, gastronòmics i esportius, brindant als visitants una oferta única, de proximitat i segura”. Una temporada que permet “assentar les bases d’un projecte, el de la neu i l’esquí a casa nostra, que sortirà d’aquesta pandèmia més reforçat i competitiu que mai, preparat per convertir-se en un dels destins d’hivern de referència de Catalunya i del conjunt de l’Estat com també a escala internacional”.

En el seu torn de paraula, Pujol també ha expressat un agraïment directe als responsables i representants de les estacions d’esquí del Pirineu de Lleida per l’enorme esforç i sacrifici econòmic que van fer la temporada passada, quan en els pitjors moments de la campanya, amb limitacions de mobilitat comarcal que feien pràcticament impossible el desplaçament cap al Pirineu, van mantenir els centres oberts i les instal·lacions en funcionament amb una bona part del personal de les estacions confinat. ”Un esforç que és una mostra del compromís amb el territori”, ha reblat.

Els representants de la Diputació de Lleida i del sector turístic confien també que la campanya de neu consolidi els bons resultats de la temporada d’estiu a les comarques lleidatanes, la qual s’ha tancat amb unes xifres rècord, amb uns resultats que milloren en un 8% el nombre de pernoctacions abans de la pandèmia l’any 2019, que fins ara representava el millor registre de tots els temps.

El director de l’ACEM, Joaquim Alsina, ha destacat que la temporada d’esquí 2020/21 passarà a la història com una de les més atípiques de tots els temps. Malgrat l’esforç del sector, la pandèmia de la COVID-19 va fer caure la venda de forfets un 70 % aproximadament respecte a les campanyes 2017-2018, 2018-2019 i 2019-2020. També ha manifestat  que les estacions d’esquí es van mantenir obertes malgrat les limitacions de mobilitat i amb una contractació d’un 75 % del personal respecte les mateixes tres temporades. Per la campanya d’enguany ha avançat que el nivell de reserves és en aquests moments molt alt fins el mes de gener de 2022.

Més de 13,5 milions d’inversió

La temporada arrenca amb més de 13,5 milions d’inversió, que representa el 35% del que han invertit el conjunt de les estacions d’esquí de l’Estat espanyol (38,2 milions), la xifra més alta dels darrers anys. Quant a les dates, la nova temporada d’esquí 2021-2022 ha començat el 26 de novembre i es preveu que es perllongui fins al 18 d’abril, Dilluns de Pasqua.

El Pirineu lleidatà continua representant una de les millors ofertes de neu de l’Estat espanyol, com també a escala internacional, per practicar l’esquí alpí i nòrdic i gaudir de l’ampli ventall d’activitats complementàries a la neu amb els 11 centres d’hivern i 140 empreses especialitzades en els esports (7 més que la passada temporada) distribuïdes entre la Val d’Aran, el Pallars Sobirà, l’Alta Ribagorça, el Solsonès, l’Alt Urgell i la Cerdanya lleidatana. D’altra banda, els complexos hivernals a Lleida generen uns 2.000 llocs de treball directes, entre personal fix i de temporada. A més, s’estima que hi ha altres 8.000 llocs de treball induït, per mitjà dels sectors de la restauració i l’hoteleria o d’empreses amb oferta complementària a l’esquí.

Els 11 centres d’hivern del Pirineu lleidatà presenten força novetats i un alt nivell d’inversions. Tots ells han dut a terme durant l’any diferents actuacions destinades a la millora de les instal·lacions i dels serveis, després d’haver invertit també en obres relacionades amb el manteniment de les infraestructures i la renovació d’equipaments, principalment en la producció de neu amb aparells d’última generació amb més capacitat de producció i més respectuosos amb el medi ambient (vegeu document adjunt amb les novetats).

Al marge de les millores en els equipaments i les instal·lacions, per segon any consecutiu han continuat treballant per mantenir les màximes garanties sanitàries a causa de la COVID-19, tal com ja es va fer durant la temporada passada.

Competicions internacionals

 En l’àmbit competitiu, les estacions de Baqueira Beret i Boí Taüll acolliran aquest hivern dos esdeveniments esportius que situaran el Pirineu de Lleida i les seves estacions d’esquí a escala internacional, amb el Freeride World Tour, que tindrà lloc a l’estació aranesa del 22 al 28 de gener de 2022, i els Campionats d’Europa d’Esquí de Muntanya, que se celebraran al complex de l’Alta Ribagorça del 8 al 13 de febrer.

Campanya “Lleida t’espera de nou. Viu-la!”

El cap de Promoció i Màrqueting del Patronat, Juli Alegre, ha explicat que el Patronat de Turisme promociona la temporada d’hivern 2021/2022 amb una campanya de comunicació amb el lema “Lleida t’espera de nou. Viu-la!”, que convida a gaudir de la neu i de les activitats d’esquí al Pirineu de Lleida, però també va associada a propostes de descoberta del territori, gastronomia i productes de la terra .

La campanya vol fomentar l’arribada de visitants al conjunt de la demarcació per contribuir a la recuperació turística a la temporada d’hivern i incrementar el nombre de visitants i esquiadors a les estacions d’esquí del Pirineu de Lleida, i alhora millorar les contractacions dels establiments d’allotjament turístic i de les empreses que ofereixen activitats complementàries a l’oferta de neu i d’esquí després de la davallada de visitants durant l’hivern de 2020-2021 a causa de la pandèmia.

La nova campanya inclou també una pàgina d’aterratge (landing) a la web del Patronat, on el visitant podrà trobar les diferents activitats que ofereix el territori en aquesta època de l’any. La campanya dona continuïtat a les accions promocionals que el Patronat de Turisme va fer durant la temporada d’estiu i posteriorment va prorrogar durant la tardor amb el lema “Lleida, vola de nou”.

La campanya adreçada al producte de neu i centrada en l’oferta del Pirineu incorpora originals d’alpí, nòrdic, Snow, patrimoni i natura al Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici. Els originals de la campanya “Lleida t’espera de nou. Viu-la!”, dedicats a la promoció de la temporada de neu, reforcen l’oferta de les 11 estacions d’esquí al Pirineu de Lleida amb més de 500 km de pistes i les 140 empreses amb oferta complementària i de serveis a la neu.

La campanya es farà de manera prioritària al mercat de Catalunya. En un segon ordre de prioritat, a la Comunitat de Madrid, i en un tercer nivell a la Comunitat Valenciana, el País Basc i les Illes Balears, amb la resta de comunitats a continuació. També es faran accions puntuals de comunicació adreçades al sud de França.

Han participat en la presentació el director d’ACEM, Joaquim Alsina; el director comercial de Baqueira Beret, Xavier Ubeira; el director de Boí Taüll, Xavier Gonzàlez; el director de Port Ainé i Espot Esquí, Xavier Bigordà;  del departament de Màrqueting de Port del Comte, Marta Cuadros; el cap d’explotació de Tavascan, Victor Perisé i en representació de les estacions de nòrdic el director de Lles de Cerdanya, Ramon Sellés, director de Lles de Cerdanya.

Alta ocupació turística pel pont de la Constitució i la Puríssima

El pont de la Constitució i la Puríssima està considerat com una de les cites clàssiques de l’inici de la temporada d’esquí. Tot i que algunes estacions d’esquí ja han avançat l’inici d’aquesta campanya a partir del 26 de novembre, gràcies a les fortes precipitacions de neu caigudes en els darrers dies al Pirineu que han deixat gruixos de neu a les diferent estacions que oscil·len entre els 150 cm de màxim i els 40 cm de mínim, a partir d’aquest cap de setmana comença amb tota la seva intensitat la temporada d’esquí 2021/2022 a les 11 estacions d’esquí alpí i nòrdic del Pirineu lleidatà amb tots els seus serveis en funcionament.

Davant aquest immillorable inici de la temporada d’esquí, les comarques del Pirineu tindran una alta ocupació turística per aquests 5 dies de pont, que van del dissabte 4 de desembre fins al dimecres dia 8, festivitat de la Puríssima. La mitjana d’ocupació estarà  per sobre del 90 % i molts establiments arribaran a la plena ocupació a les zones amb estacions d’esquí. Un bon preludi  de cara  la nova  temporada d’esquí que ja compta  amb un alt nivell de reserves de cara les  festes de Nadal i Cap d’Any, així com també pels mesos de gener i febrer de l’any vinent . D’altra banda les comarques de la plana de Lleida per aquest pont de la Constitució i la Puríssima  també tindrpan una bona afluència de visitants i els allotjaments de turisme rural  penjaran pràcticament el cartell de complert, tant al Pirineu com a les comarques de la plana de Lleida.

Campanya i dossier de premsa:
https://www.aralleida.cat/campanya-de-publicitat-hivern-2021-22/

Dossier de premsa:
https://www.aralleida.cat/dossiers-de-premsa/

Imatge presentació temporada de Neu 2020-2021
Adjuntem nota adjunta de novetats de les estacions d’esquí i fotografia de l’acte. També tres talls de veu del president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn i de la vicepresidenta del Patronat de Turisme, Rosa Pujol.
Arxius adjunts
Novetats temporada 2021-2022
Àudios
Tall de veu de Joan Talarn
Tall de veu de Joan Talarn
Tall de veu de Rosa Pujol