Lleida, Dimecres 14 juliol 2021

nota de premsa

La vicepresidenta del Patronat, Rosa Pujol, ha explicat que s’ha impulsat aquest estudi “per adaptar-nos als nous canvis de comportament i les necessitats del mercat, tant de l’oferta com de la demanda, en el context actual de la pandèmia i per estar alineats amb el Pla estratègic del Pirineu i les Terres de Lleida després de més de 30 anys de vida del Patronat i la seva marca turística”

El Patronat de Turisme treballa en una estratègia de màrqueting per adaptar la marca Ara Lleida a la nova normalitat després de la pandèmia sanitària i a un model de gestió sostenible del territori

Representants del sector turístic de la demarcació de Lleida han participat aquest matí en una de les sessions de treball amb la consultora Labrand, encarregada de l’estudi

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida està treballant en l’adaptació d’una nova estratègia de màrqueting i de conceptualització de la comunicació de marca Ara Lleida amb la finalitat de dotar-la de nous continguts que aportin valor al seu posicionament per tal de seguir projectant el Pirineu i les Terres de Lleida, tant a escala estatal com internacional, com una destinació turística única i singular diferenciant-la d’altres, tot donant suport al desenvolupament cultural i econòmic del territori i la seva població.

La vicepresidenta del Patronat de Turisme, Rosa Pujol, ha manifestat que la voluntat del Patronat de Turisme per impulsar aquest treball sobre el posicionament de la marca Ara Lleida té una doble finalitat. D’una banda, “volem redefinir aquest nou posicionament de la imatge de l’Ara Lleida i adaptar-nos als canvis de comportament i les noves necessitats que s’estan produint, tant de l’oferta com de la demanda, en el context actual de pandèmia i a la vegada estar alineats amb el Pla estratègic del Pirineu i les Terres de Lleida impulsat pel mateix Patronat, que proposa un model de gestió de turisme sostenible del territori. La suma d’aquests dos factors ens ha portat a la necessitat d’haver de desenvolupar la conceptualització estratègica de la comunicació del Patronat envers l’Ara Lleida per aportar nous valors a la marca després de més de 30 anys de vida del Patronat i de la seva marca turística”.

El Patronat està duent a terme aquest treball de contextualització de l’estratègia de màrqueting d’Ara Lleida com una de les peces clau per poder-la dotar de nous atributs i valors, definint els significats i continguts que la marca ha de transmetre entre el seu públic intern i extern i millorant l’actual grau de notorietat entre els mercats i els segments prioritaris, mitjançant l’empresa Labrand, una consultora d’estratègies de marca especialitzada en els canvis de comportament del consumidor i els nous valors socials emergents per construir oportunitats innovadores que connectin amb els valors de la marca.

L’estudi també pretén elaborar propostes que englobin les diferents realitats del territori alhora de planificar accions de promoció vinculades tant amb les respectives marques de Pirineus i Terres de Lleida, així com les diferents estacionalitats del mercat, definint els missatges de comunicació dins l’estratègia de promoció turística.

Durant aquest matí s’ha celebrat de manera telemàtica una sessió d’anàlisi DAFO en la qual hi han participat una quinzena de representants del sector turístic de la demarcació de Lleida, el cap de promoció i màrqueting del Patronat de Turisme, Juli Alegre, i membres de l’empresa encarregada de l’execució de l’estudi per avaluar les debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats de l’actual posicionament de la marca.

El treball que està fent l’empresa Labrand segueix un procés metodològic dividit en 5 fases:

1.- Recerca, investigació i anàlisi de la informació disponible sobre les accions i la marca Ara Lleida.

2.- Estudi i anàlisi dels comportaments en el consum de turisme a escala internacional per conèixer les noves demandes.

3.- Investigació qualitativa per conèixer la percepció que tenen els prescriptors de la destinació amb els punts forts i febles, conèixer quins són els elements més i menys valorats i alhora identificar oportunitats, febleses, inquietuds i possibles resistències. En definitiva, entendre quins són els motius principals per a la seva prescripció i els seus principals atractius.

4.- La Sessió Dafo que ha tingut lloc avui amb els representants del sector del territori una vegada obtinguda la diagnosi amb les percepcions i els valors de la marca.

5.- Definició d’estratègia de la marca i la creació de la plataforma de comunicació d’acord amb el territori triat, continguts i valors a transmetre.

El lliurament del treball amb les propostes i la creació del brífing de comunicació es preveuen per al 3er trimestre d’enguany.

Fotografia de la reunió virtual
S’adjunta una fotografia de la trobada virtual que ha tingut lloc aquest matí entre els representants del sector turístic de la demarcació de Lleida i els responsables de l’empresa Labrand.