Un dels objectius és fomentar els itineraris per carretera, donada la demanda dels usuaris i es preparen també recorreguts per enduro, segons la nova iniciativa del Consell Comarcal i Turisme de la Seu d’Urgell
El Consell Comarcal de l'Alt Urgell i Turisme de la Seu d’Urgell promouen vint-i-dos rutes de bicicleta per carretera que sumen 1.300 quilòmetres. Es tracta d'un producte cada vegada més sol·licitat per part de veins i turistes. Les rutes estan classificades en tres nivells de dificultat, que van des de trajectes d'una hora, com el d'onze quilòmetres entre Organyà i Montanisell; fins a recorreguts més exigents, com el que uneix la Seu d’Urgell amb el Pallars i acaba a Coll de Nargó, de 181 quilòmetres. La informació està disponible en futlletons i al portal Pirineu Outdoor, la nova marca turística centrada en el ciclisme i senderisme que va llançar la comarca.
La Seu d’Urgell i l’Alt Urgell són un entorn únic per a la pràctica del ciclisme, tant per carretera, muntanya, ebike, inclusiu… És per aquest motiu que el Consell Comarcal de l’Alt Urgell i Turisme de la Seu d’Urgell s’han posat d’acord per crear aquesta projecte anomenat Pirineu Outdoor i que tindrà la base al Parc del Segre. Pirineu Outdoor compta amb informació de rutes senyalitzades i conservades destinades a diverses modalitats, com són les bicicletes de muntanya, BTT, el nou foment dels itineraris per carretera que s’esmentaven anteriorment, la novetat de posar en marxa rutes per enduro i, finalment, l’oferta de senderisme, amb el track descarregable a @wikiloc; així com tota la informació imprescinble per la pràctica d’aquest esport a l’Alt Urgell.
Així, l’actual proposta inclou 31 rutes de BTT, 22 de bicicleta per carretera, 3 de Gravel per experts I de llarga durada i 7 més de senderisme. En tots els casos s’especifica el nivell perquè l’usuari pugui escollir el que millor s’adapti a les seves necessitats o demandes. En la majoria de modalitats, per tant, es pot triar entre rutes molt fàcils, fàcils, moderades, difícils o molt difícils.
En un futur proper, Pirineu Outdoor serà un punt de suport als ciclistes i senderistes ubicat al Rafting Parc la Seu d’Urgell amb tots els serveis necessaris per a gaudir de la natura i l’entorn, per a totes les edats i tots els nivells.
https://www.pirineuoutdoor.com/