Notícies

ESTRATÈGIA-MK

Nova estratègia per posicionar la marca Ara Lleida

Dijous, juliol 22, 2021

Des del Patronat de Turisme s’està treballant en una nova estratègia de màrqueting per adaptar la marca a les necessitats de l’oferta i la demanda actual

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida està treballant en l’adaptació d’una nova estratègia de màrqueting i un nou enfocament en la comunicació de la marca Ara Lleida. La finalitat d’aquest projecte és contextualitzar aquesta nova estratègia per definir els significats i continguts que la marca ha de transmetre al públic actual.

Els nous continguts han d’aportar valor al posicionament de la marca per tal de seguir projectant el Pirineu i les Terres de Lleida com una destinació turística única tant a escala estatal com internacional.

El treball sobre aquest posicionament té una doble finalitat: d’una banda, que aquesta nova imatge de marca s’adapti als canvis de comportament de l’oferta i la demanda actual, tenint en compte el context de la pandèmia; de l’altra, es pretén estar alineats amb el Pla Estratègic del Pirineu i les Terres de Lleida per fomentar la proposta d’un model de gestió de turisme sostenible al territori, acció que també ha estat impulsada pel Patronat.

L’empresa encarregada de l’estudi és Labrand, una consultora d’estratègies de marca especialitzada a adaptar els valors de la marca als comportaments dels consumidors per generar noves oportunitats.

L’estudi també pretén crear propostes que englobin les diferents realitats dels territoris a l’hora de planificar accions de promoció, conèixer les estacionalitats del mercat així com definir els missatges de comunicació dins l’estratègia de promoció turística.

Una quinzena de representants del sector turístic de la demarcació de Lleida, el cap de promoció i màrqueting del Patronal de Turisme i membres de Labrand han celebrat una conferència telemàtica per elaborar una anàlisi DAFO i avaluar quins són els punts febles, els punts forts, les amenaces i oportunitats de l’actual posicionament de la marca.