Notícies
Turisme-de-floració

Espectacle natural amb el turisme de floració

Dimecres, març 31, 2021

Un any més l’espectacle de floració tenyeix els camps de les Terres de Lleida.

La floració dels arbres s’ha convertit en un sorprenent espectacle turístic. La proposta turística posa en valor el paisatge i l’activitat agrícola pròpia del Baix Segre, a la qual també s’ha sumat la floració dels ametllers de les Garrigues. Aquest any però, també condicionada per les restriccions de mobilitat derivades de la pandèmia.

Cada població ha organitzat activitats per promoure la floració dels seus municipis. L’Ajuntament d’Aitona amb la seva campanya “Fruiturisme” ha apropat de forma virtual la floració del presseguer i un any més segueix en marxa la iniciativa Apadrina un arbre fruiter per fomentar el consum de fruita de qualitat com la nectarina, el préssec o el paraguaià.

A Montoliu de Lleida la floració s’ha pogut visitar en 3 rutes paisatgístiques diferents, on els colors han estat els grans protagonistes alhora que els visitants han descobert el patrimoni cultural i natural del municipi. A Albatàrrec s’ha celebrat el Dia Internacional de la Dona entre arbres florits amb una caminada, mentre que a Seròs s’hi va organitzar un concurs fotogràfic a Instagram #FlorSeròs.

A Soses es va organitzar el 6 de març una trobada de “sketchers” amb la floració dels arbres fruiters com a tema principal. La Granja d’Escarp, per la seva banda, ha habilitat punts informatius sobre els itineraris de la floració.
I a les Garrigues enguany s’ha engegat la campanya  “Les Garrigues, zona d’Ametllers Florits” amb un concurs a Instagram que busca la millor fotografia sobre els ametllers florits i els paisatges de la comarca.

El Patronat, amb el turisme de floració

Des del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida hem donat suport al turisme de floració de la fruita dolça i els ametllers amb la difusió del patrimoni natural de les Terres de Lleida. La campanya d'enguany es va iniciar l'1 de març i s'ha canalitzat  principalment a través de les xarxes socials mitjançant el #BaixSegreEnFlor i #LaFloració, així com d'altres canals de comunicació com reportatges digitals, butlletí de premsa, original de publicitat, Club d’Amics de Lleida (programa de fidelització)...

Donades les restriccions sociosanitàries establertes, des del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ens hem centrat en la difusió de l'espectacle de la floració i la inspiració sensorial que genera.