Notícies

Enruta’t, Cuina del Vi de Lleida amb catorze receptes maridades amb Vins dels Cellers de la Demarcació

Dimecres, juliol 2, 2025
Foto: FEMAP

La Ruta del Vi impulsa una proposta gastronòmica exclusiva en una acció que compta amb la col·laboració del Patronat de Turisme

La Ruta del Vi de Lleida va presentar el dimecres, 9 de juliol, la nova campanya Enruta’t, que convida a recórrer els restaurants i cellers de Lleida mitjançant catorze plats cuinats i maridats amb vi. Aquestes propostes, emmarcades en la distinció de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia de la Generalitat de Catalunya, es podran degustar fins a finals d’any als establiments participants i els comensals seran obsequiats amb un receptari amb tots els plats de la campanya. El llibret també presenta la imatge del cuiner i del representant del celler que marida cada plat. La campanya inclou vídeos de l’elaboració de les receptes i prescripció dels vins. 

Aquesta acció es du a terme en el marc del conveni que el Patronat de Turisme té amb l’Associació de la Ruta del Vi de Lleida i representa una col·laboració real entre cuiners i productors de vi que fa valdre la riquesa del nostre paisatge, la creativitat de la cuina i l’essència dels cellers. Aquesta iniciativa és l’excusa perfecta per anar a visitar in situ els cellers i participar en primera persona d’alguna de les 56 experiències enoturístiques que s’ofereixen al territori.

La promoció de la campanya Enruta’t inclou xarxes socials, difusió de les vídeo-receptes i maridatges, sortejos, col·laboracions amb influencers, secció especial a la web i desenvolupament de materials físics com per exemple el receptari o cartelleria. Els restaurants participants d’aquest singular receptari de plats cuinats i maridats amb vi DO Costers del Segre són: Aimia, El Celler del Roser, Ferreruela, Saroa, L’Espurna, El Parador de Lleida i Torretta de Lleida; Cal Menut de Belianes, Castell del Remei de Penelles, El Celler de Montsonís, Cal Xirricló de Balaguer, El Claustre de Les Avellanes, Restaurant del Llac de Cellers i La Boscana de Bellvís. Pel que fa als cellers, hi participen: Clos Pons, Petit Duran, Castell del Remei, L’Olivera, Vall de Baldomar, Raimat, Vinya els Vilars, Família Torres, Lagravera, Mas Blanch i Jové, Matallonga, Celler de Sanui, Solana Roivert i Tomàs Cusiné.