Notícies

La plana de Lleida es vesteix de rosa i blanc

Dimarts, febrer 4, 2025
C.C. Urgell

L’espectacular floració dels arbres fruiters no sols anuncia l’arribada de la primavera: constitueix un esclat de llum i color que atreu any rere any milers de turistes d’arreu

A partir de finals de febrer, i especialment durant el mes de març, una vintena de municipis de les Garrigues, l’Urgell i sobretot del Segrià, inicien una marató d’activitats lúdiques, gastronòmiques, esportives i culturals que tenen com a teló de fons els extensos camps de fruiters florits. Les passejades —a peu, en bicicleta, en cotxe, en bus o fins i tot en globus— es tradueixen en una experiència sensorial única en què es barregen els colors (blanc, groc, verd, rosa), les textures i les aromes dels fruiters.

Els camps d’ametllers, presseguers, nectariners, albercoquers i arbres de platerines i paraguaians converteixen la plana de Lleida en un immens trencaclosques de colors que conviden el visitant a combinar els recorreguts relaxants i suggeridors amb interessants propostes de tota mena.

A banda de rutes pels camps florits, que es poden fer per lliure o amb guia (sovint acompanyats pels mateixos pagesos del municipi), el ventall d’iniciatives inclou des de concerts , festes, sessions de ioga i activitats al capvespre fins a l’apadrinament d’un arbre. Igualment, es programen activitats gastronòmiques, com ara vermuts, dinars i sopars populars, sovint amb productes de proximitat.

També s’organitzen visites a espais emblemàtics (monestirs, ermites, jaciments arqueològics, construccions de pedra seca), a museus i centres d’interpretació, així com curses, caminades i marxes ciclistes amb dificultats i distàncies diferents.

Donat que la floració depèn de cada espècie i molt directament de la climatologia, bàsicament del grau de calor o fred, és aconsellable consultar prèviament les dates de cada activitat al municipi corresponent.

 

Més informació

Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida
Tel. 973 245 408
www.lafloracio.cat

Consell Comarcal del Segrià
Tel. 973 054 800
https://www.segria.cat/

Consell Comarcal de les Garrigues
Tel. 973 142 658
http://www.ccgarrigues.com/

Consell Comarcal de l’Urgell
Tel. 973 500 707
https://urgell.cat/