La demarcació de Lleida ha estrenat la temporada d’esports aquàtics, especialment els d’àmbit fluvial, amb bones perspectives gràcies a les abundants nevades dels darrers dies i a les bones reserves d’aigua dels pantans lleidatans. Paral·lelament, ha començat la temporada de grans competicions al riu Noguera Pallaresa i al Parc Olímpic del Segre a la Seu d’Urgell.
L’inici de la temporada de ràfting el protagonitzen els grups escolars, que enguany s’incrementaran sensiblement, segons pronostica Florido Dolcet, president de l’Associació d’Empreses d’Esports d’Aventura del Pallars Sobirà. De la mateixa manera preveu un increment dels clients particulars (grups familiars i d’amics), tant nacionals com estrangers, “el que suposarà la culminació de la normalització del sector després de la davallada que va provocar la Covid”.
Dolcet augura, doncs, una bona temporada, millor que les anteriors, amb el servei garantit durant la primavera i l’estiu, tot i que considera que encara és aviat per fer un pronòstic definitiu. “Fins i tot podem arribar a tenir nivells d'aigua que superin la mitjana dels darrers cinc anys, tot i que l’associació manté, com és habitual, una bona coordinació amb Endesa per mantenir un cabal adequat.” Cal recordar que la campanya es desenvolupa entre el 15 de març i el 15 d’octubre.
L’abundància d’aigua permetrà també, segons les previsions inicials, desenvolupar sense problemes les activitats aquàtiques al pantà de Canelles, després d’uns anys irregulars condicionats per la manca de reserves hídriques, i portar a terme d’aquesta manera una temporada normalitzada, que just ha començat ara. Piragüisme i passejades en catamarà són les propostes més demandades. Gràcies a les pluges, els pantans de la Llosa del Cavall i de Sant Ponç, al Solsonès, podran oferir activitats aquàtiques.
També s’anuncia una bona temporada al Parc Olímpic del Segre de la Seu d’Urgell, començant per aquesta Setmana Santa, amb la previsió que passin per les instal·lacions olímpiques més de 25.000 usuaris. Com és habitual es preveu una presència nombrosa de grups escolars els mesos d’abril i maig, i també una bona resposta pel que fa al públic en general, bàsicament famílies i parelles, i també grups d’amics. El parc ofereix activitats com piragüisme en aigües tranquil·les i ràfting al canal d’aigües braves.
Al conjunt de la demarcació, a més de ràfting, es poden practicar activitats com el descens de barrancs, les piragües, el caiac i l’hidrospeed. L’elevat nombre d’empreses especialitzades, les condicions orogràfiques i l’espectacularitat dels paisatges fan de la demarcació de Lleida un referent a l’Estat espanyol i al sud d’Europa en l’àmbit del turisme actiu i els esports d’aventura.
Competicions d’altura
En el vessant competitiu, l'Associació Esportiva Pallars, amb la col·laboració de l'Ajuntament de Sort, organitza durant l'any un conjunt d'esdeveniments esportius de piragüisme de gran interès turístic i esportiu.
El 26 i 27 d’abril tindrà lloc la II Copa d’Espanya d’Estil Lliure Absolut, mentre que del 28 de juny al 6 de juliol se celebrarà el 61è Ral·li Internacional Noguera Pallaresa, que inclourà la Copa Catalana Joves Promeses d'Eslàlom (28 de juny), la Copa Catalana d’Eslàlom Absolut (29 de juny) i el Caiac Cross Internacional, Ràfting Nocturn, una prova d’Esquimotatges i el Descens Popular (tota la setmana). El 5 i 6 de juliol es farà la Copa d’Espanya de Joves Promeses d'Eslàlom, i el 20 i 21 de setembre, el Campionat de Catalunya d’Estil Lliure.
Aquestes competicions reuneixen participants de diversos punts de Catalunya i de l’Estat i contribueixen al posicionament del Pallars Sobirà com a referent en esports d’aigües braves.
Per la seva banda, el Parc Olímpic del Segre serà el marc, entre el 5 i el 8 de juny, de la Copa del Món de Piragüisme en la modalitat d’Eslàlom.
Més informació:
Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida
Tel. 973 24 54 08
www.aralleida.cat
Associació d’Empreses d’Esports d’Aventura del Pallars Sobirà
Tel. 973 62 10 02
Parc Olímpic del Segre de la Seu d’Urgell
Tel. 973 36 00 92
https://raftingparc.cat/