La gastronomia del Pirineu i les Terres de Lleida ha estat present, el passat mes de setembre, al Festival Internacional de Cinema de Sant Sebastià, un dels esdeveniments més prestigiosos d’Europa i un aparador internacional de primer nivell. L’encarregat de la proposta gastronòmica de l’esdeveniment ha estat el xef del restaurant la Boscana de Bellvís, Joel Castañé, en una acció organitzada per l’Agència Catalana de Turisme (ACT) amb la col·laboració dels patronats de turisme de les diputacions de Lleida i Tarragona.
El còctel gastronòmic, celebrat a l’hotel María Cristina de Sant Sebastià, va comptar amb la presència del vicepresident del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Juan Antonio Serrano, i el director de l’organisme, Juli Alegre. A l’acte, presidit pel conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper, hi van assistir més de 200 personalitats dels àmbits institucional, empresarial, econòmic, turístic, cultural i esportiu, consolidant així la trobada com una acció estratègica per a la promoció de la gastronomia catalana.
En el seu discurs, Juan Antonio Serrano va destacar que la gastronomia lleidatana està molt vinculada a la terra i als seus valors: la identitat, la sostenibilitat i la passió per l’excel·lència, i va assegurar que Lleida és una terra de persones que cuiden els productes i els transformen en plats que combinen tradició i innovació. Per la seva banda, Miquel Sàmper va subratllar que l’equilibri entre arrels i creativitat fa que la cuina catalana sigui reconeguda internacionalment i ens permeti continuar essent un referent en l’àmbit culinari.
L'esdeveniment, celebrat en el marc de la distinció de Catalunya, Regió Mundial de la Gastronomia 2025, ha servit per consolidar la imatge de Catalunya com a destinació de referència enogastronòmica basada en la qualitat, l’autenticitat i l’excel·lència.
Cal dir que el còctel gastronòmic que es va oferir forma part del Catalonia’s Gastronomy World Tour, una gira destinada a promoure el moment excepcional que viu la cuina catalana i a donar a conèixer les més de 500 experiències enogastronòmiques disponibles a Catalunya. La iniciativa ha trobat un escenari idoni a Sant Sebastià per connectar amb el públic i els professionals del món del cinema i la cultura.
Més informació: