Amb el lema “Lleida, tot el que busques és a l’interior”, el mateix de la campanya d’estiu, la proposta promocional se centra en la difusió de les activitats que es desenvolupen a la demarcació durant la tardor, bàsicament la gastronomia –enoturisme, oleoturisme, productes de la terra i bolets–, natura –boscos en plena tardor i brama del cérvol– i patrimoni. Formalment, la campanya manté la mateixa línia que es va emprar durant la campanya d’estiu, però amb els grafismes adaptats cromàticament a les tonalitats de tardor. Una de les claus de la desestacionalització turística passa per incentivar l’arribada de turistes per mitjà d’escapades de cap de setmana, vacances o ponts festius en aquesta època de l’any, atrets per una oferta turística vinculada molt estretament amb la natura amb propostes com les abans mencionades.
En general, el Patronat de Turisme vol consolidar enguany les dades de turistes i pernoctacions que es van assolir el 2023, any que es va tancar amb un nou rècord turístic, amb un lleuger creixement del 3,43 % en nombre de viatgers i un altre del 0,15 % en pernoctacions. També es vol mantenir la tendència a l’alça de l’arribada de turistes internacionals que ja es va constatar l’any passat i que s’està consolidant enguany.
Els objectius de la campanya són posicionar el Pirineu i les Terres de Lleida com un lloc per gaudir de les escapades de cap de setmana i els ponts festius durant la temporada de tardor en una destinació líder en oferta de natura, turisme actiu i activitats diverses que proposa el conjunt del territori per a tots els públics i vinculada amb la conservació tant dels recursos naturals com de la cultura i tradicions dels habitants, per contribuir així a millorar la imatge de qualitat.
El públic objectiu és aquell que valora la qualitat i diversitat del destí, sensibilitzades en temes de sostenibilitat i medi ambient, així com la natura, la cultura, la gastronomia de proximitat i els productes de la terra, el valor de gaudir d’un lloc sentint-se'n part i amb ganes de fer coses diferents gaudint de noves experiències. Aquest públic objectiu comprèn edats molt diverses, des de famílies i singles a noves generacions i sèniors. Són quatre grups ben diferents en la seva forma de viatjar.
Geogràficament, la campanya de tardor se centra fonamentalment en Catalunya, principalment en la ciutat de Barcelona i la seva àrea metropolitana, però també les comarques lleidatanes. També es preveu alguna acció en altres comunitats de l’Estat com ara Madrid i al sud de França pel que fa al mercat internacional.
La campanya es porta a terme durant el mes d’octubre i es vehicula a través de mitjans impresos digitals, ràdios, televisió i redaccionals, entre altres suports. El pressupost de la campanya de tardor és de 65.000 euros.
Més informació:
Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida
Tel. 973 24 54 08
https://www.aralleida.cat/