El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida va anunciar a FITUR la celebració de la segona edició del Birding Fòrum Pirineu i Terres de Lleida a finals de la primavera. Després de l’èxit de la primera edició, que va tenir lloc l’any 2023, i de l’interès que el sector ha mostrat per aquest producte durant aquests anys, l’organisme provincial impulsa una nova cita i aposta pel turisme ornitològic i per consolidar-se com a destinació de referència per als aficionats a les aus.
Lleida ofereix una gran riquesa ornitològica, amb unes 275 espècies d’ocells, un sector que atreu cada any milers de visitants. L’aposta pel turisme ornitològic va en la línia que marca el Patronat de Turisme en el pla estratègic, que estableix l’ecoturisme i la sostenibilitat com dos dels eixos del sector a Lleida. La demarcació ja és un referent en el turisme relacionat amb la natura i aquesta oferta va alineada amb les noves tendències turístiques basades en el respecte al medi ambient.
El Patronat ha impulsat durant els últims anys diverses iniciatives vinculades al turisme ornitològic. A més del primer Birding Fòrum (2023), l’any passat va presentar el projecte Birding Ebre Pirineus, organitzat amb el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona-Terres de l’Ebre, i també va dur a terme accions de promoció de l’ornitologia al Regne Unit i als Estats Units.
Més informació:
Microsite 1r Fòrum 2023: https://forumbirding.aralleida.cat/