“LLEIDA, M’AGRADA COMPARTIR”, LEMA DE LA CAMPANYA D’ESTIU DEL PATRONAT DE TURISME DE LA DIPUTACIÓ DE LLEIDA

 

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida està promovent diferents estudis per tal de conèixer l’estat actual de l’oferta turística i d’allotjament de la demarcació de Lleida i poder elaborar d’aquesta manera estratègies de futur per al desenvolupament d’aquest sector. L’última novetat en aquest sentit és un estudi sobre el sector hoteler que estarà enllestit en el termini de tres mesos i que permetrà tenir un coneixement més exacte del sector turístic a Lleida. 
 

La campanya, que té un pressupost de 440.000 euros, es pot seguir a través dels principals mitjans de premsa escrita d’informació general, a les principals revistes del sector turístic i de viatges d’àmbit estatal, com també en revistes especialitzades en diferents àrees temàtiques de gran tirada, a la ràdio, la televisió, publicitat exterior i Internet.

De fet, està centrada en aquest últim àmbit i l’entorn 2.0 i per això es pot seguir les activitats turístiques que tenen lloc a les comarques de Lleida per mitjà del web del Patronat i a les xarxes socials. Per primer cop, s’incorpora també el codi QR (Codi de resposta ràpida) vinculat al portal del Patronat de Turisme.

L’objectiu és augmentar la percepció de Lleida com una destinació turística singular i diversa que ofereix autenticitat i qualitat i que es planteja sota un concepte integrador de tot el territori.

Entre les diferents accions que s’han portat a terme destaca la instal·lació de cartells a una trentena d’autobusos de la ciutat de Barcelona. A més de la publicitat als autobusos, enguany el Patronat de Turisme ha incorporat com a novetat la projecció de la campanya mitjançant cinc grans pantalles d’alta definició de 50 metres quadrats cadascuna situades a les entrades i sortides de la Ciutat Comtal.

S’ha escollit Barcelona per a una de les accions de la campanya per la importància que té el mercat interior per al turisme de les comarques lleidatanes i també per la projecció internacional de la ciutat.

A més, la campanya es reforça amb una acció internacional en la qual una setantena de camions circularan per diferents països europeus amb el motiu “Lleida Like Share” dins de la campanya de l’Agència Catalana de Turisme.

Les propostes turístiques inclouen ofertes del Pirineu, la plana i la ciutat de Lleida amb la finalitat de poder transmetre la diversitat i la varietat dels productes turístics de què el visitant pot gaudir durant les seves vacances. Entre les propostes hi trobem visites a la Seu Vella, l’estany d’Ivars i Vila-sana, el congost de Mont-rebei, el Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici i activitats de turisme actiu i d’esports d’aventura, entre d’altres.

La proposta té una incidència especial a Catalunya, ja que és el lloc d'on prové el 60% del públic que anualment visita les comarques lleidatanes. També es manté, igual que en anys anteriors, una incidència especial al País Valencià i a la Comunitat de Madrid, d'on prové també un percentatge significatiu del turisme, i a les Illes Balears amb motiu dels vols regulars durant tot l’any a Mallorca, i els vols a Eivissa i Menorca durant els mesos d’estiu.

La campanya incorpora a més tot un seguit de suports d’abast estatal amb l’objectiu d'arribar al públic d’arreu, com també al sud de França, on es reforça l’acció de comunicació en aquesta zona veïna que cada any ens aporta el major percentatge del turisme estranger.

Nova revista Ara Lleida
En el marc de la renovació de productes i serveis que desenvolupa el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, aquest juliol ha sortit al carrer la revista Ara Lleida en un format nou i amb una incidència especial en les noves tecnologies. El director del Patronat de Turisme, Jordi Blanch, ha explicat que l’objectiu d’aquest canvi de format i de disseny és “adaptar-se als nous temps i vincular les noves tecnologies al turisme”.

En aquest sentit, la nova etapa de la revista Ara Lleida inclou dues novetats, que són la incorporació del codi QR, mitjançant el qual es pot accedir a la pàgina web a través de dispositius mòbils i tablets, i la distribució via on-line a més de 22.200 persones. Una altra de les novetats és que s’amplia la distribució en suport paper de 4.000 a 6.000 exemplars. No obstant això, Blanch ha indicat que es mantenen dos dels trets més característics i definitoris de la publicació, que són la qualitat dels reportatges i de les fotografies.

Més informació:

Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida
Tel. 973 24 54 08
Web: www.lleidatur.com