EL PATRONAT TANCA A FITUR DIVERSES ACCIONS DE PROMOCIÓ TURÍSTICA INTERNACIONAL

 

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida va tancar diverses accions de promoció turística per a aquest any 2012 en l’àmbit internacional en el marc de la Fira Internacional de Turisme-Fitur 2012, que es va celebrar del 18 al 22 de gener a Madrid. Entre les iniciatives que es duran a terme destaquen diferents activitats destinades a captar turistes nous procedents dels mercats de França, Alemanya, el Regne Unit i Rússia, entre d’altres.
 

Durant el saló Fitur, el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida va tancar diverses accions de promoció turística per a aquest any 2012 per atreure turistes nous procedents del mercat estatal, com també d’internacionals com ara França, Alemanya, el Regne Unit i Rússia, entre d’altres.

Pel que fa al mercat francès, el Patronat de Turisme va acordar amb el Centre de Promoció Turística de Catalunya a França la presentació aquesta primavera de l’oferta turística de Lleida als mitjans de comunicació i turoperadors turístics francesos a Bordeus. El turisme rural també tindrà un tractament específic amb vista al mercat francès. Quant al mercat alemany, el Patronat de Turisme donarà suport a la comercialització del nou paquet turístic “El Cinquè Llac”, organitzat per l’empresa Pirineu Emoció, mitjançant un presstrip de periodistes alemanys i la participació a fires del sector del senderisme i de natura per promocionar el conjunt de l’oferta turística de la demarcació de Lleida en aquest àmbit. Igualment, amb el mercat britànic es durà a terme un presstrip adreçat al producte de neu aprofitant l’operativa dels vols xàrters organitzats per Neilson-Thomas Cook. I respecte del mercat rus s’organitzaran viatges al territori d’operadors russos amb capacitat per organitzar vols xàrters amb producte de neu amb vista a la temporada 2012-2013.

Quant al mercat estatal, entre d’altres accions, també es va acordar participar en una acció específica que durà a terme l’Agència Catalana de Turisme de Catalunya a Madrid adreçada a agències de viatges, premsa i públic finalista per a la promoció de l’oferta turística catalana.

Per la seva banda, els empresaris turístics i els representants de les diferents entitats de la demarcació de Lleida que van assistir a Fitur també van mantenir nombroses reunions de treball dins l'àrea de reunions de l’Agència Catalana de Turisme. Durant les tres primeres jornades de Fitur, adreçades exclusivament a visitants professionals, molts empresaris turístics de les comarques lleidatanes van visitar el saló, on van mantenir reunions amb agents i turoperadors turístics dins l'àrea de reunions de l’Agència Catalana de Turisme.

Productes més demandats
El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida va participar a Fitur dins l'estand de Catalunya de l'Agència Catalana de Turisme amb els taulells de Terres de Lleida i Pirineus. Entre els productes més demandats en aquesta edició de Fitur al taulell de Terres de Lleida destaquen el turisme familiar, els allotjaments rurals i el turisme actiu (BTT, senderisme i els esports d’aigua), com també hi va haver interès per la gastronomia i la Ruta del Vi. La presència del COU amb el “Racó de les sensacions” va motivar una alta demanda per part del públic. Pel que fa als Pirineus, bona part de la demanda es va centrar en els productes de senderisme, turisme actiu, el Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici i el romànic, i es va notar una demanda creixent respecte del turisme enològic i també del turisme accessible.

El "Racó de les sensacions", situat al taulell de Terres de Lleida, amb la reproducció de constel·lacions i del cel estrellat, un disseny del Centre d'Observació de l'Univers del Montsec, va rebre un nombre elevat de visitants. La gastronomia i els productes alimentaris del Pirineu també van ser protagonistes gràcies a la presència al Pati Gastronòmic de l’estand de Catalunya dels Artesans Alimentaris del Pirineu i dels alumnes de l’Escola d’Hostaleria i Turisme de Lleida, que durant els tres dies de fira oberta al públic professional van servir 600 menús de degustació.

La presentació de la gastronomia de Lleida va anar a cura del president de la Diputació, Joan Reñé, i de la directora general de Turisme, Marian Muro, acompanyats del vicepresident del Patronat de Turisme, Gerard Sabarich; el director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, i el director del Patronat, Jordi Blanch. La directora general de Turisme, Marian Muro, va anunciar que la Generalitat durà a terme enguany una aposta decidida per potenciar les Terres de Lleida com a turisme d’interior i va avançar que la Vall de Boí i les Valls d’Àneu obtindran en un futur pròxim el distintiu de municipi amb destinació de turisme familiar, una acreditació que fins ara només ostentaven uns quants municipis de la costa catalana.

Novetats de Lleida a Fitur 2012
Entre les novetats que es van presentar enguany a Fitur destaquen la celebració dels Sky Games Ribagorça Romànica i la nova central de reserves on-line del Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici; el Camí de Sant Jaume per la comarca de l'Alt Urgell; la nova temporada del Centre d'Observació de l'Univers del Montsec i la creació del Consorci Segre-Rialb; la trobada internacional de raiers de la Pobla de Segur; la riquesa del patrimoni històric cultural del nucli antic de Solsona; la nova ruta de senderisme anomenada Via Calda, que transcorre per la Val d'Aran i l'Alta Ribagorça, a més de la constitució de l'associació Aran Natura Convention Bureau a la Val d'Aran, i Turisme de Lleida hi va promocionar els objectius generals de la política turística per a l'any 2012, que se centren en el turisme gastronòmic, el turisme de negocis i el turisme patrimonial.

A l’hora de fer balanç, el director del Patronat, Jordi Blanch, va destacar que “malgrat l’actual conjuntura econòmica i les dificultats per a tots els sectors, l’ambient que es va poder copsar a Fitur és el d’un cert optimisme”. Blanch va posar de manifest que el Patronat de Turisme va mantenir tot un seguit de reunions de treball de caire institucional amb els diferents patronats de turisme de Catalunya i amb l’Agència Catalana de Turisme, com també altres de caràcter més tècnic amb diversos agents turístics i turoperadors estatals i internacionals.

Més informació:

Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida
Tel. 973 24 54 08
Web: www.lleidatur.com