EL TURISME DE LLEIDA BUSCA OBRIR-SE A ALTRES MERCATS EUROPEUS

 

Més de vint empreses del sector turístic de les comarques lleidatanes van participar en les XII Jornades de Mercats Emissors que va organitzar el 21 d’octubre a la ciutat de Lleida l’Agència Catalana de Turisme, adscrita al Departament d’Empresa i Ocupació de la Generalitat de Catalunya, en col·laboració amb el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida. Els empresaris es van mostrar molt interessats a conèixer les tendències de la demanda en els diferents mercats emissors per poder adaptar amb èxit la seva oferta turística.
 

En el transcurs de la sessió de treball es van dur a terme un total de 105 entrevistes entre els empresaris turístics de la demarcació de Lleida i els directors dels Centres de Promoció Turística (CPT) a l’exterior, i amb especialistes de l’Agència Catalana de Turisme en els diferents segments de l’oferta turística (cultura, gastronomia, negocis, golf, etc.). L’acte, que va tenir lloc a la Seu Vella de Lleida, va comptar amb l’assistència del vicepresident del Patronat de Turisme, Gerard Sabarich; el subdirector de l’Agència Catalana de Turisme, Patrick Torrent, i el director del Patronat de Turisme, Jordi Blanch.

El subdirector de l’Agència Catalana de Turisme, Patrick Torrent, va destacar que les Jornades de Mercats Emissors són una bona oportunitat per al sector turístic català ja que rep, per mitjà de les entrevistes amb els directors dels CPT, informació de primera mà sobre les tendències de la demanda i les novetats dels principals mercats emissors de turistes cap a Catalunya i en aquest cas cap a la demarcació de Lleida. Segons Patrick Torrent, “cal continuar apostant per la internacionalització del turisme en un moment en què el mercat de la resta de l’Estat no respon adequadament als estímuls de promoció”.

Torrent va afegir que “la internacionalització continua essent el gran repte del sector turístic de les comarques de Lleida”, tot i posar de manifest que el turisme estranger, principalment a les zones de muntanya, hi ha estat sempre i de manera  consolidada, però cal millorar el posicionament per equilibrar millor l’activitat turística a Lleida. També va manifestar que Lleida ha de continuar treballant amb el mercat alemany, l’holandès, el britànic o el rus i va assegurar que la Generalitat continuarà apostant per promocionar les comarques de Lleida a l’estranger, sobretot en els àmbits de l’hivern i de la muntanya.

Per la seva banda, Jordi Blanch, director del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, va fer un balanç positiu de la jornada tant en termes qualitatius com quantitatius pel nombre d’empreses que hi van participar i pels temes de què es va tractar en les diferents reunions de treball. Segons Blanch, cal treballar en l’àmbit de la internacionalització per “aconseguir que les ràtios de rendibilitat i de qualitat del mateix sector turístic de la demarcació de Lleida vagin pujant per generar més riquesa al territori”. Blanch va recordar que el turisme estranger representa el 15% del total de la província i va apuntar que no s’ha d’apostar només per augmentar les xifres, sinó que cal millorar també la qualitat de l’oferta.

Els participants en aquestes jornades van ser principalment empreses d’activitats i serveis turístics, allotjaments i organismes oficials de les comarques lleidatanes. Les empreses i les institucions participants van rebre també informació sobre els serveis que ofereix l’Agència Catalana de Turisme per ajudar-les a comercialitzar la seva oferta. Els mercats que més interès van despertar entre el sector turístic lleidatà van ser França, Alemanya, el Regne Unit i el Benelux.

Aquesta acció respon a la voluntat de la Direcció General de Turisme de generar informació, tant quantitativa com qualitativa, sobre la demanda turística i posar-la a l’abast dels professionals del sector turístic català.

Més informació:

Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida
Tel. 973 24 54 08
Web: www.lleidatur.com