La present temporada d’esquí és una de les més llargues de la història, amb 150 dies d’esquí, perquè es va iniciar el 27 de novembre i es prolongarà fins al 25 d’abril, dilluns de Pasqua. El pont de la Puríssima es va convertir en un dels millors començaments de la campanya d’esquí de l’última dècada, amb la venda de 90.000 forfets en cinc dies (gairebé el doble que el 2009) i un impacte econòmic entre 20 i 22 milions d’euros a les comarques de muntanya, un 8% del que es preveu que es generi al llarg de tota la temporada. L’ocupació als establiments prop de les estacions va ser del 100% i als municipis de l’àrea d’influència va rondar entre el 80 i el 85%. Les cases de turisme rural i els bungalous es van situar en un 80% d’ocupació mitjana.
Les estacions d’esquí del Pirineu de Lleida van vendre durant els 16 dies de la campanya de Nadal (del 25 de desembre del 2010 al 9 de gener del 2011) un total de 275.000 forfets, una xifra rècord que va superar les previsions inicials. Fins a la data, la campanya amb més afluència de públic a les pistes havia estat la del 2005-2006, amb uns 225.000 esquiadors.
Aquest èxit s’explica, en part, perquè la campanya ha durat tres dies més que l’anterior, pel bon estat de les pistes i per l’increment de la presència de turistes estrangers (sobretot francesos, alemanys i russos). Pel que fa a l’hostaleria, l’ocupació hotelera es va mantenir per sobre del 85% en establiments pròxims a les pistes durant les dues setmanes de la campanya de Nadal. La plena ocupació va arribar en alguns casos als establiments d’hoteleria situats al voltant dels centres hivernals i principalment pel cap de setmana de Cap d’Any.
El bon temps i les nevades van ser l’escenari ideal perquè les dues setmanes blanques escolars (del 28 de febrer al 13 de març) tinguessin un gran èxit a les pistes d’esquí, amb més de 100.000 esquiadors i una ocupació mitjana superior al 70%, que en alguns casos va arribar a puntes del 95%. En aquest sentit, cal destacar que el cap de setmana del 5 i 6 de març, coincidint amb l’acabament de la setmana a Lleida i el començament a Barcelona, els complexos hivernals van fregar el ple absolut, amb la presència bàsicament de famílies.
Les estacions d’esquí del Pirineu de Lleida han continuat un any més fent una aposta per la modernització i la millora de les seves instal·lacions per mantenir el lideratge del Pirineu lleidatà en el segment de l’esquí en l’àmbit de tot l’Estat. A això, cal afegir-hi les activitats d’oci i culturals que reforcen el seu atractiu turístic. Entre aquestes destaquen la pràctica de raquetes, excursions i passejos amb trineus arrossegats per gossos, motos de neu, excursions a cavall, quads, heliesquí i vols panoràmics amb helicòpter, entre moltes altres.
Més informació: