EXPERIÈNCIES SINGULARS DE NATURA, TURISME ACTIU I PATRIMONI CULTURAL CENTREN LA CAMPANYA D’ESTIU DEL PATRONAT DE TURISME

“Lleida, viu l’emoció” és el lema de la campanya d’àmbit estatal que promociona els encants de les Terres de Lleida a Catalunya i a l’Estat espanyol.

 

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida està desenvolupant una nova campanya d’estiu d’àmbit estatal per promocionar el turisme de les comarques lleidatanes, amb el lema “Lleida, viu l’emoció”. Les propostes turístiques que s’han dissenyat inclouen ofertes de natura, turisme actiu i patrimoni cultural amb la finalitat de poder transmetre la diversitat i la varietat dels productes turístics de què el visitant pot gaudir durant les seves vacances a qualsevol d’aquests indrets de la demarcació. Entre les propostes hi trobem visites a la Seu Vella, l’estany d’Ivars i Vila-Sana, el congost de Mont-rebei, el Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici i activitats de turisme actiu i d’esports d’aventura, entre d’altres.

La proposta centra el seu missatge en la identificació de Lleida com una destinació turística amb personalitat, estil i identitat propis, que aplega uns trets singulars (unes característiques geogràfiques úniques, la voluptuositat de la seva natura, la intensitat de la seva cultura i, sobretot, l’autenticitat del conjunt del seu territori i de la gent que hi viu) que fan d’aquestes contrades un espai idoni per gaudir intensament de la natura, la cultura i  la gastronomia.

Els objectius genèrics de la campanya són incrementar el coneixement de l’oferta turística de Lleida entre els mateixos lleidatans, en els tres vessants esmentats: natura, turisme actiu i patrimoni cultural. També es pretén millorar la consideració de viatjar per Lleida, plantejant les propostes Ara Lleida com una oferta estructurada i potent, amb una nombrosa diversitat i tipologia de viatges. I, finalment, incrementar el nombre de visites, contractacions hoteleres, de lleure, culturals, etc.

Geogràficament la planificació incideix especialment en Catalunya, ja que és el lloc d’on prové el 60% del públic que anualment visita les comarques lleidatanes, i en segon lloc en mercats clau de l’Estat espanyol com Madrid, Aragó, València i Euskadi.

La campanya, que manté una coherència formal amb la d’hivern (“la Catalunya blanca”) per reforçar el segell identificatiu “Ara Lleida”, inclou tota l’oferta turística del Pirineu i les Terres de Lleida i va adreçada sobretot al públic familiar, parelles i grups d’amics. El projecte disposa d’un pressupost de 230.000 euros i es pot seguir a través dels principals mitjans de premsa escrita d’informació general, a la ràdio, la televisió i internet.

Disseny fresc i personalitzat

La campanya presenta un disseny fresc i personalitzat que posa el seu focus d’atenció en la silueta de la demarcació de Lleida (que enquadra les diferents fotografies del territori) amb un fons de colors desdibuixats en el qual s’entreveu la forma de Catalunya.

El grafisme presenta fotografies tractades com si estiguessin pintades en un llenç amb aquarel·la i —a diferència del d’hivern— aposta per un plantejament multicolor que representa la varietat d’experiències que a l’estiu es poden viure a la demarcació de Lleida (natura, gastronomia, patrimoni cultural, festes i esports d’aventura).

Les fotografies simbolitzen precisament cadascun dels ítems en què es vol incidir (natura, turisme actiu o patrimoni), amb imatges de les activitats esportives que més es practiquen a les Terres de Lleida (ràfting, senderisme, BTT, parapent...), dels indrets naturals més reconeguts (Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, Mont-rebei, estany d’Ivars i Vila-sana...) i del patrimoni cultural més emblemàtic de tota la demarcació (Seu Vella, romànic de la Vall de Boí, Vallbona de les Monges, festa de les falles...).

A cadascuna de les imatges es pot llegir el lema escollit en aquesta campanya acompanyat de la llegenda temàtica: “Lleida, viu l’emoció de... (la natura, el turisme actiu, el patrimoni cultural)”. Una breu descripció temàtica completa el disseny gràfic.

 

Més informació:

Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida
Tel. 973 24 54 08
Web: www.aralleida.cat