EL PATRONAT LLANÇA UNA CAMPANYA PROMOCIONAL PER REACTIVAR I POTENCIAR EL TURISME DE PROXIMITAT AQUEST ESTIU


La nova campanya recupera el lema fundacional del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida i el vincula amb els valors de proximitat i diversitat de la demarcació amb el lema “Ara Lleida, tant i tan a prop”.


El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida impulsa la nova campanya de promoció turística per a aquest estiu adreçada al mercat local i català amb el lema “Ara Lleida, tant i tan a prop” amb la finalitat de reactivar l’activitat turística al Pirineu i les Terres de Lleida després dels efectes de la Covid-19 en el sector turístic. La nova campanya vol transmetre una mirada d’autoestima, de confiança i esperança en les nostres comarques i en la nostra manera de ser amb un nou missatge de “Lleida, l’altra manera de viure!”.

La campanya promocional vol tornar a atreure el turisme a les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida després del confinament, reivindicant els valors de diversitat i proximitat que caracteritzen l’extensa oferta turística que atresora el territori. Ara torna a ser el moment idoni per descobrir (o redescobrir) Lleida, en un escenari nou que posa en primer pla valors com la solidaritat, la reactivació econòmica, social i empresarial (i per extensió del sector turístic), la desglobalització, la transformació digital, la seguretat personal, la sostenibilitat, el comerç i el turisme de proximitat, la natura i la singularitat.

El president de la Diputació, Joan Talarn, considera que aquesta campanya és especialment important per potenciar el turisme de Lleida, un territori magnífic que cal conèixer. L’autoestima i la confiança en el futur més immediat són elements que marcaran aquests mesos post-Covid, quan cal demostrar amb seny i responsabilitat que els sacrificis fets aquests tres mesos anteriors no han estat en va. Per la seva banda, la vicepresidenta del Patronat de Turisme, Rosa Pujol, considera que aquesta és una gran oportunitat per promoure el turisme de proximitat i sostenible, per cercar noves fórmules que atreguin més visitants, per posar en valor la qualitat i la diversitat de la nostra oferta turística, per enfortir i nodrir la col·laboració entre el sector turístic públic i privat i per teixir una xarxa de solidaritat i de suport entre els municipis de la demarcació.

La nova campanya, pel que fa al vessant audiovisual, incorpora el lema “L’altra manera de viure!” i està concebuda per als espectadors com la porta d’entrada o l’inici d’un viatge per les comarques de Lleida a través de cinc prescriptors lleidatans que en qualitat d’ambaixadors ens mostren alguns dels millors racons de Lleida. Es tracta del xef Joel Castanyer, el pilot Àlex Márquez, el periodista i empresari Tatxo Benet, la youtuber Belena Gaynor i la corredora de muntanya Núria Picas. La locució de les peces que formen l’espot de 30 segons, com també la falca de ràdio i les cinc píndoles per a xarxes socials, correspon dins la producció dels audiovisuals a la periodista lleidatana Txe Arana.

Pel que fa a la part d’imatge gràfica per a la premsa escrita, la campanya mostra diverses fotografies del territori vinculades amb les diferents activitats i productes turístics de què el visitant pot gaudir a l’estiu presentades des de l’òptica del prescriptor que fa l’acció. En aquest sentit hi ha 5 gràfiques amb diferents activitats que són: caiac a l’embassament de la Llosa del Cavall; senderisme al Saut deth Pish; turisme familiar al Parc Nacional d’Aigüestortes; BTT a l’entorn del monestir de Vallbona de les Monges, i finalment gastronomia i enoturisme prop del castell de Montsonís.

La difusió de la campanya, que s’ha fet només en versió en català, es podrà seguir pels diferents mitjans de comunicació de les comarques lleidatanes i del conjunt de Catalunya. També s’han contractat produccions gràfiques en autobusos de Barcelona, Tarragona i de transport per carretera, així com opis a la ciutat de Lleida i tanques publicitàries de carretera per diferents indrets de la demarcació.

Cal recordar també una altra campanya amb el lema “Catalunya és Casa Teva” en col·laboració conjunta per primera vegada amb l’Agència Catalana de Turisme i amb els patronats de les quatre diputacions catalanes i Torisme Val d’Aran, la qual està destinada a fer una acció potent de promoció conjunta del territori a escala estatal. En la campanya conjunta amb l’Agència Catalana de Turisme també hi ha una part de la creativitat destinada a posar en relleu les singularitats de la demarcació de Lleida. Per pal·liar els efectes de la crisi sanitària, el Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha impulsat aquestes dues campanyes especials de promoció turística adreçades a captar públic català i estatal amb vista a la temporada d’estiu, i entre totes dues tenen un pressupost de més de 500.000 euros.

 

Més informació:

Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida
Tel. 973 24 54 08
Web: www.aralleida.cat