EL PATRONAT HA ACOMPANYAT EL SECTOR TURÍSTIC DURANT LA CRISI QUE HA OCASIONAT LA COVID-19


Les dues línies de treball principals del Patronat durant el període de confinament s’han adreçat a mantenir l’interès pel territori mitjançant la promoció virtual dels seus atractius i a aportar al sector les claus per iniciar la represa de l’activitat amb les condicions de seguretat necessàries, un cop es vagi recobrant la normalitat.


Dins d’aquesta estratègia de suport al sector, també s’ha donat a les empreses i entitats turístiques informació que els pot ser d’utilitat, com ara les línies de subvencions i ajuts que les diferents administracions ofereixen al sector. Precisament es va crear al web Aralleida.cat un accés permanent amb informació actualitzada sobre les novetats i les informacions de suport en relació amb la Covid-19.

En el primer àmbit es va engegar una campanya multiplataforma (al web Ara Lleida i a les diferents xarxes socials) amb propostes pensades per accedir-hi virtualment tant en l’àmbit turístic com de coneixement de la demarcació, patrimoni, gastronomia i el foment dels productes del territori. El Patronat de Turisme va impulsar via on-line la descoberta de la regió en imatges i va donar visualització a les propostes que tant en l’àmbit turístic com gastronòmic han impulsat els consells comarcals i els productors del territori, en aquest darrer cas per poder fer arribar els seus productes a les respectives llars dels consumidors, com també receptes de la gastronomia lleidatana #DegustaADNLleida i jocs d'endevinalles sobre curiositats de la demarcació de Lleida #QuizADNLleida.

En l’àmbit de la formació, s’ha impulsat un pla on-line gratuït en format de càpsules audiovisuals adreçades als professionals de l’activitat turística de la demarcació per poder ampliar i perfeccionar els seus coneixements en matèria de comunicació, comercialització, màrqueting i noves tecnologies. A més, s’han planificat cursos en matèria de sostenibilitat i vinculats amb els reptes dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 de l’ONU (aralleida.cat/formacio).

Durant tot aquest temps el Patronat ha mantingut un contacte permanent amb el sector, ha organitzat diferents webinars (com les conferències sobre “Com gestionar la crisi de la Covid-19 des de la teva empresa turística” i "Consells pràctics per a propietaris per atraure clients en temps de la Covid-19", o la trobada virtual amb la consellera d'Empresa i Coneixement, Maria Àngels Chacón, per aportar informació de cara a la presa de decisions de futur del sector, i ha incentivat els cursos on-line adreçats de manera gratuïta a tot el sector turístic de la demarcació del Pirineu i les Terres de Lleida. També s’ha consensuat amb els tècnics de turisme dels consells comarcals de la demarcació una adaptació a la nova realitat de les activitats programades al territori de cara als propers mesos per encaminar les noves accions de promoció.

En l’àmbit de la comunicació on-line (Facebook, Twitter, Instagram i Youtube) s’ha passat del #Joemquedo a l’inici de la pandèmia a fomentar gradualment el compartir experiències en contacte amb la natura a partir de la fase 1, incorporant l'element humà en el material visual. Ara la nova comunicació també inclou el #ADNLleidaTespera. Els missatges han anat acompanyats amb diferents imatges de destinacions del territori facilitades pels mateixos usuaris #CompartirADNLleida i amb experiències virtuals perquè els potencials visitants puguin planificar la seva estada una vegada finalitzat el confinament.

Cal dir finalment que el Patronat ha format part activa de les taules de treball que la Generalitat de Catalunya ha organitzat per tal d’elaborar protocols que garantissin la seguretat del sector turístic davant la crisi. Aquesta presència tenia l’objectiu de vetllar per les especificitats i les necessitats de la demarcació lleidatana en clau de seguretat.

 

Més informació:

Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida
Tel. 973 24 54 08
Web: www.aralleida.cat