LA GENERALITAT PREMIA EL FRUITURISME D’AITONA COM A MILLOR EXPERIÈNCIA TURÍSTICA DEL 2019


La iniciativa va néixer l’any 2011 a través de l’Ajuntament d’Aitona i al llarg dels darrers anys ha experimentat un creixement exponencial fins a convertir-se avui dia en un dels principals reclams turístics de les Terres de Lleida i del conjunt de Catalunya.


L’alcaldessa d’Aitona, Rosa Pujol, va recollir aquest mes de gener de mans del president de la Generalitat, Quim Torra, i de la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, el premi a la millor experiència turística per la ruta de la flor del presseguer de Fruiturisme en el marc dels Guardons del Turisme de Catalunya 2019 que atorga la Generalitat de Catalunya. L’acte va tenir lloc al Palau de la Generalitat davant de diversos professionals del sector del turisme.

Es tracta d’un dels màxims reconeixements en matèria turística que atorga la Generalitat de Catalunya, que anualment reconeix la feina del sector turístic català i la seva contribució perquè Catalunya sigui una destinació turística referent a escala internacional. Aquests premis reconeixen l'esforç i la dedicació de persones, empreses i institucions públiques i privades en favor del turisme.

Pujol, alcaldessa d’Aitona i vicepresidenta del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, s’ha mostrat molt satisfeta per la consecució d’aquest premi, que ha dedicat “a tots els veïns i veïnes, pagesos, associacions, cooperatives, voluntaris, guies, centrals de fruita... que han col·laborat en l’èxit d’aquesta iniciativa, i que ens obre noves portes per continuar difonent l’enorme tresor natural i patrimonial que posseeix Aitona”.

Així mateix, Rosa Pujol afegeix que “el present i el futur d’Aitona han de passar, entre d’altres, per potenciar iniciatives com Fruiturisme, projectes que ens posicionen arreu del territori i esdevenen pal de paller del creixement i desenvolupament social, econòmic i cultural del nostre poble”.

Un projecte a la recerca de noves experiències
La ruta de la flor del presseguer és una de les principals campanyes turístiques que cada any, des del 2011, organitza l’Ajuntament d’Aitona a través del projecte de Fruiturisme, amb l’objectiu de buscar noves vies de difusió i promoció turística aprofitant i posant en valor el paisatge, l’activitat agrícola i la fruita dolça del municipi.

Fruiturisme va començar organitzant petites visites guiades pels camps fruiters de la vila i rutes per l’entorn d’Aitona per tal de mostrar l’espectacle visual únic al món que ofereixen els camps de presseguers amb flor. El creixement continuat que ha experimentat el projecte ha permès atraure milers de visitants vinguts d’arreu del món i ampliar i potenciar al llarg de tot l’any les diferents propostes que brinda Fruiturisme.

En l’actualitat, les activitats que ofereix es divideixen en tres temporades estacionals: “Aitona en Flor” –durant la primavera–, “Aitona en Fruita” –durant els mesos d’estiu– i “Aitona en Tardor” –durant l’època autumnal–. Es tracta de visites guiades, visites per lliure i rutes singulars pels camps i l’entorn de la vila que permeten als visitants conèixer de primera mà qüestions d’interès com el rol de la pagesia o el moment òptim de recollida de la fruita.

A més, el 2018 es va estrenar una nova i ambiciosa iniciativa turística pionera a les Terres de Lleida, "Aitona, bressol de Sants”, que ofereix al llarg de l’any rutes guiades, en horari de matí i de tarda, per espais icònics del patrimoni religiós de la zona. Finalment, el 2019 es va presentar la marca “Fruita d’Aitona”, un segell de qualitat amb l’objectiu de consolidar el rol d’Aitona com a capital catalana del turisme de la fruita.

La temporada de turisme de la flor de 2019 d'Aitona es va tancar amb un bon balanç. Més de 30.000 visitants –uns 12.000 més que l'any anterior– van gaudir de les visites per contemplar els arbres florits del municipi del Segrià dins de la campanya "Un esclat de color".

 

Més informació:

Ajuntament d’Aitona
Tel. 973 79 40 10
http://www.aitona.cat/