L’URGELL IMPULSA UNA NOVA MARCA TURÍSTICA PER PROMOCIONAR LA COMARCA


Promocionar el potencial turístic i atreure visitants són els principals objectius de la creació de la nova marca turística de l’Urgell. A més, també es volen establir vincles comercials amb els representants del sector i crear nous negocis i llocs de treball a partir d’una imatge d’unitat territorial.


Per tirar endavant el projecte, tècnics de turisme, regidors d’ajuntaments i representants d’empreses turístiques (allotjaments, restauració, artesania, activitats de lleure i productes agroalimentaris) van participar en una jornada tècnica i de treball que, amb el títol d’“Estratègia de marca turística a l’Urgell”, pretenia crear sinergies entre les empreses que desenvolupen activitats turístiques complementàries al territori. Organitzada per l’Associació Leader de Ponent, l’Ajuntament de Bellpuig i el Consell Comarcal de l’Urgell, la sessió es va celebrar a La Llotja de Bellpuig i va anar a càrrec de Carles Mera, tècnic en màrqueting turístic i agroalimentari.

El dilluns 10 de desembre tindrà lloc la primera sessió d'acompanyament de la Taula de treball per una estratègia de marca turística de l'Urgell, que se celebrarà a l'Hotel Balneari de Rocallaura. Primer es duran a terme dues o tres sessions de treball per a la dinamització del sector privat de la comarca i per posar en relleu els recursos turístics potencials i diferencials per tal d’aconseguir la creació definitiva de la nova marca turística de l'Urgell. 

Aquestes jornades aniran a càrrec de Carles Mera, tècnic en màrqueting turístic i agroalimentari, formador en màrqueting estratègic i dinamitzador sociocultural. El paper del Consell Comarcal de l'Urgell és força important, atès que dóna suport i ajuda en els primers passos per crear aquesta taula de treball per una estratègia de marca turística de l'Urgell. 

Com a atractius, la comarca de l’Urgell disposa de nombrosos castells (Ciutadilla, Bellpuig, Claravalls, Guimerà, Maldà, Montclar d’Urgell, Verdú, etc.), el monestir de Santa Maria de Vallbona de les Monges, el convent de Sant Bartomeu i el mausoleu de Ramon de Cardona de Bellpuig, els poblats ibèrics dels Estinclells de Verdú i del Tossal del Moro de Castellserà, la ciutat ibèrica del Molí d’Espígol de Tornabous, el Pilar d’Almenara, la torre circular romana de Castellnou d’Ossó, el refugi antiaeri d’Agramunt, el Centre d’Interpretació Lluís Companys del Tarròs, el conjunt historicoartístic de Guimerà o els murs i els portals de l’antiga vila closa de la Fuliola, entre d’altres.

D’altra banda, un centenar de persones van assistir a una jornada sobre l’ecoturisme a Castellserà, organitzada per l’Associació Leader de Ponent, l’Ajuntament de Castellserà i el Consell Comarcal de l’Urgell per donar a conèixer experiències d’èxit per tal d’impulsar nous negocis –especialment, creats per joves– com una oportunitat econòmica de turisme rural i per evitar la despoblació constant que pateixen els pobles petits.

Cal dir que Castellserà i Preixana estan restaurant cabanes per convertir-les en observatoris de fauna per incrementar el turisme ornitològic a les zones dels secans de Bellmunt-Almenara i de Belianes-Preixana, amb un patrimoni històric important.

 

Més informació:

Consell Comarcal de l’Urgell
Tel. 973 50 07 07
Web: www.urgell.cat