CAMPANYA D’HIVERN DEL PATRONAT DE TURISME AMB EL LEMA “VIU LA NEU AL PIRINEU DE LLEIDA”


El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida ha posat en marxa la nova campanya promocional de la temporada de neu 2018/2019, que continua mantenint el lema de “Viu la neu al Pirineu de Lleida”. La creativitat reforça el missatge de “Lleida: Autèntica, Diferent, Natural. ADN Lleida” que acompanya totes les accions de comunicació del Patronat de Turisme en els darrers dos anys.


L’objectiu del Patronat és potenciar les diverses activitats vinculades amb l’entorn de la neu i la temporada d’hivern en el conjunt de les comarques lleidatanes i de manera específica amb l’oferta de neu del Pirineu de Lleida, que disposa d’11 centres d’esquí i 122 empreses especialitzades en esports hivernals i escoles d’esquí que brinden una gran varietat d’activitats per gaudir de la neu i de la natura amb oferta complementària.

El lema de la campanya manté el mateix eslògan que el de la temporada 2017/2018, “Viu la neu al Pirineu de Lleida”, però introdueix canvis tant en la gràfica dels anuncis com en algunes de les fotografies. L’acció promocional va dirigida a posicionar d’una manera directa l’oferta d’esquí del Pirineu de Lleida i a reforçar el posicionament de les múltiples propostes que el visitant pot trobar durant aquesta època de l’any al conjunt de les comarques lleidatanes, tant les relacionades amb l’esquí i les activitats de neu com altres ofertes de turisme que tenen una bona demanda durant la temporada d’hivern, amb propostes culturals i de natura, excursions, activitats i gastronomia, entre d’altres.

La campanya es fa de manera prioritària al mercat de Catalunya i també té presència a Madrid, a la Comunitat Valenciana, el País Basc, Castella i Lleó, Mallorca i en menor mesura a la resta de l’Estat, amb un pressupost que estarà per sobre dels 300.000 euros. També es faran accions puntuals de comunicació adreçades al sud de França. La campanya inclou, igual que en edicions anteriors, un concurs fotogràfic d’àmbit estatal al qual els participants podran enviar les fotografies que vulguin per mostrar què els representa i quines emocions els transmet la neu de Lleida. 

El concepte de la campanya pretén recollir tots aquells entorns, activitats i serveis que ofereix el turisme de neu al Pirineu de Lleida. Sota el lema “Viu la neu al Pirineu de Lleida” es vol transmetre l’energia i l’emoció que generen algunes de les activitats esportives vinculades amb la neu, com ara l’esquí alpí i nòrdic i les raquetes, entre d’altres, i que es poden practicar en el conjunt dels 11 centres d’hivern lleidatans. El missatge de la campanya també és una invitació per al visitant a gaudir dels paisatges de neu, els paratges naturals de l’entorn, els pobles amb encant, a més de l’oferta cultural que brinda el territori en aquesta època de l’any, dels establiments de restauració on es pot gaudir d’una gastronomia variada, i d’una oferta d’allotjament de confort i qualitat.

La campanya del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida per a la temporada 2018/2019 es reforça en l’àmbit on-line amb la presència en un gran nombre de portals i també es pot seguir pels mitjans socials de Facebook, Twitter, Instagram i YouTube.

D’altra banda, tota la informació del producte de neu del Pirineu lleidatà es pot consultar a la pàgina esqui.aralleida.cat, on els afeccionats al món de l’esquí trobaran cada dia actualitzades les novetats a més d’informació de les pistes, l'estat de la neu, les previsions meteorològiques i l’estat de les carreteres, activitats vinculades al producte neu ofertes per empreses de serveis d’esports i altra informació pràctica. Aquesta pàgina web del Patronat es pot consultar en quatre idiomes (català, castellà, francès i anglès).

Concurs fotogràfic
Vinculat amb la campanya publicitària, es convoca un concurs fotogràfic a través dels mitjans socials com ara Twitter i Instagram al qual els participants podran enviar les fotografies que vulguin per mostrar què els representa i quines emocions els transmet la neu de Lleida. Les imatges es poden penjar a Twitter i Instagram amb el hashtag #ADNLleidaNeu durant el període comprès entre l’1 de desembre de 2018 i el 28 de febrer de 2019. El premi consisteix en un cap de setmana per a dues persones en un indret de les comarques de Lleida amb activitats d’oci.

El Patronat de Turisme du a terme diferents accions de promoció de la temporada de neu, amb la participació en diferents fires i esdeveniments relacionats amb el turisme de neu tant a escala estatal com internacional. Com a novetat destaca una acció de relacions públiques que enguany es durà a terme al mercat de França, el Regne Unit i Portugal amb l’objectiu d’incrementar el coneixement del Pirineu de Lleida i posicionar-lo com una destinació d’esquí competitiva. Algunes d’aquestes accions consistiran en l’elaboració i la distribució de newsletters, comunicats de premsa amb enviaments segmentats, entrevistes i trobades amb periodistes i influenciadors de cadascun d’aquests mercats, i també en l’organització de presstrips perquè vinguin a conèixer el territori.

Guia “Neu de Lleida”
El Patronat de Turisme ha editat la nova guia d’esquí per a la temporada 2018/2019 amb el títol “Neu de Lleida”. La publicació recull la informació del conjunt de l’oferta de les 11 estacions d’esquí del Pirineu de Lleida, tant d’alpí com de nòrdic, amb totes les dades sobre l’àrea esquiable, els preus dels forfets, l’oferta esportiva i els serveis més destacats. La guia inclou també una fitxa tècnica amb les característiques de cada estació, com ara els quilòmetres de pistes, la cota màxima i mínima, el nombre de remuntadors i de canons de neu, etc.

També s’inclou un llistat de totes les estacions d’esquí i una relació de 122 empreses especialitzades en esports d’hivern i escoles d’esquí, que brinden una gran varietat d’activitats per poder gaudir de la neu i de la natura en llibertat i amb les millors garanties. A més, hi ha una relació de les agències de viatges receptives de Lleida que comercialitzen el producte de neu i formen part del programa d’agències receptives-Ara Lleida. De la nova guia, el Patronat de Turisme n’ha editat 8.000 exemplars de la versió bilingüe en català i castellà i altres 2.000 en l’edició en francès i anglès. 

 

Més informació:

Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida
Tel. 973 24 54 08
Web: www.aralleida.cat