LA DIPUTACIÓ DE LLEIDA PROMOCIONA L’OFERTA TURÍSTICA D’ESTIU AMB LA CAMPANYA DE COMUNICACIÓ “LLEIDA: AUTÈNTICA, DIFERENT, NATURAL, EL NOSTRE ADN”


La Diputació de Lleida, mitjançant el Patronat de Turisme i la marca turística “Ara Lleida”, promociona la temporada d’estiu a les comarques del Pirineu i les Terres de Lleida amb una nova campanya publicitària d’àmbit estatal que es pot seguir als mitjans de premsa, ràdio, televisió, internet i publicitat exterior. El lema de la campanya és el mateix que el del 2017, “Lleida: Autèntica, Diferent, Natural, el nostre ADN”.


La campanya centra el seu lema amb els principals atributs de la destinació turística de Lleida que tenen una personalitat ben definida com a destinació de turisme d’interior i de muntanya. L’objectiu de la iniciativa promocional és augmentar la percepció de Lleida com una destinació turística singular i diversa i amb una identitat pròpia. El Patronat destina a aquesta nova acció de comunicació promocional de la temporada d’estiu 2018 uns 375.000 euros.

A més, la campanya també vol posar en valor l’ecoturisme i la sostenibilitat de les comarques lleidatanes. En contraposició al model turístic de masses, han crescut alternatives de turisme que prenen en consideració criteris de sostenibilitat per evitar les problemàtiques socioambientals associades, com poden ser la massificació o l’estacionalitat. Aquestes propostes, emmarcades sota l’etiqueta genèrica de turisme sostenible, fan referència a una tipologia de turisme que contribueix a la sostenibilitat global, posant en valor el patrimoni natural i cultural, impulsat i gestionat per la població des del territori i en benefici del territori, i que contribueix a la identificació dels valors locals.

Amb aquesta nova campanya, el Patronat vol adreçar-se a tot tipus de públic, però sobretot al públic familiar, parelles i grups d’amics a qui els agrada gaudir de la natura, la muntanya, el turisme actiu, l’entorn rural, la gastronomia i el patrimoni cultural. El Patronat de Turisme vol transmetre la percepció d’una destinació Autèntica, Diferent i Natural, atributs que li atorguen una personalitat i una identitat pròpies. La proposta centra el seu missatge en la identificació de Lleida com una destinació turística amb personalitat, estil i identitat propis, que aplega uns trets singulars (unes característiques geogràfiques úniques, la voluptuositat de la seva natura, la intensitat de la seva cultura i, sobretot, l’autenticitat del conjunt del seu territori i de la gent que hi viu) que fan d’aquestes contrades un espai idoni per gaudir intensament de la natura, el turisme actiu, la cultura i la gastronomia.

El lema de la campanya es basa en els principals atributs de la destinació turística de les comarques de Lleida, que es defineix per ser una destinació autèntica de turisme d’interior i de muntanya de Catalunya que conserva tradicions antigues i brinda una oferta ben diferenciada de productes respecte a altres destinacions turístiques i única pel que fa a la pràctica d’esports a l’aire lliure. Una destinació on la natura i la cultura constitueixen el gran patrimoni del territori. Tot aquest conjunt d’atributs configura amb les seves inicials l’ADN Lleida: Autèntica, Diferent i Natural.

La imatge gràfica de la campanya incorpora una sèrie de fotografies vinculades amb els diferents productes turístics de què el visitant pot gaudir a l’estiu, com ara l’oferta de natura, turisme actiu, turisme rural i oferta cultural. La creativitat inclou, a més del missatge de campanya, una representació gràfica de les seqüències d’ADN. La campanya manté una coherència formal amb la d’hivern per reforçar el segell identificatiu Ara Lleida i el lema “Lleida: Autèntica, Diferent, Natural.”

Les imatges de la campanya inclouen diferents propostes turístiques, tant del Pirineu com de la plana i de la mateixa ciutat de Lleida, amb la finalitat de poder transmetre la diversitat i la varietat dels productes turístics de què el visitant pot gaudir durant les seves vacances a les comarques lleidatanes, com ara el Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, el Parc Natural de l’Alt Pirineu, el santuari de Montgarri a la Val d’Aran, la Seu Vella de Lleida, el castell de Montsonís, el romànic de la Vall de Boí i activitats diverses de turisme actiu i d’esports d’aventura, com ara el ràfting, el senderisme i la BTT. La campanya inclou també la informació de la pàgina web del Patronat (www.aralleida.cat).

El Patronat destina a la campanya “Lleida: Autèntica, Diferent, Natural, el nostre ADN” uns 375.000 euros. La campanya publicitària té una incidència especial a Catalunya a través dels principals mitjans de premsa escrita d’informació general, a la ràdio, la televisió, internet i publicitat exterior. La promoció té també una incidència al País Valencià, a la Comunitat de Madrid, a les Illes Balears i al País Basc. La campanya incorpora igualment un seguit de suports d’abast estatal tant de premsa escrita com de revistes especialitzades amb l’objectiu d’arribar al públic d’arreu, a més de tenir presència en algunes publicacions i en seccions d’oci i de vacances en portals generalistes, com també en publicacions del sud de França. La campanya s’ha planificat per als mesos d’estiu fins al setembre.

Pel que fa a l’entorn on-line, la campanya de publicitat digital es focalitza en la promoció dels recursos i dels productes turístics del Pirineu i les Terres de Lleida, mitjançant la contractació d’espais a diferents suports on-line adreçats al públic final i en seccions d’oci i de vacances en portals generalistes.

 

Més informació:

Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida
Tel. 973 24 54 08
Web: www.aralleida.cat