LA TEMPORADA DE TURISME ACTIU I ESPORTS D’AVENTURA S’INICIA AMB 224 EMPRESES I BONES PERSPECTIVES

La temporada de turisme actiu i esports d’aventura 2016 s’ha iniciat amb 224 empreses, distribuïdes pel conjunt de les 13 comarques lleidatanes, que ofereixen una cinquantena d’activitats de terra, d’aire i d’aigua. Les perspectives per a aquesta campanya són bones i es preveu un augment del 5% dels serveis contractats respecte a l’any anterior, atenent el suau però continu creixement que ha experimentat el sector en els darrers anys, conseqüència de la lenta recuperació econòmica i de la progressiva obertura del sector als mercats exteriors.

 

Durant la presentació de la temporada de turisme actiu i esports d’aventura 2016, que es va fer a Llavorsí, el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, va donar a conèixer un estudi efectuat pel Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida en què queda palesa la importància d’aquest sector que ha anat creixent en els darrers anys i l’impacte econòmic global del qual (considerant els ingressos procedents de l’activitat mateixa, l’allotjament i la restauració) és actualment de 88 milions d’euros, a més de donar feina a més de 2.000 persones. Un any més la demarcació de Lleida manté el lideratge a l’Estat espanyol en aquest àmbit i constitueix un referent bàsic en les activitats d’aigua, de terra i d'aire.

D’altra banda, i segons l’estudi, el nombre de serveis de turisme actiu que donen anualment les empreses d’aquest àmbit frega els 650.000. La temporada 2015 van oferir concretament uns 646.000 serveis. Les empreses van fer uns 320.000 serveis d’activitats terrestres, 312.000 d’activitats d’aigua i uns 14.000 d’aèries.

L’informe indica que el ràfting continua essent el producte estrella de les modalitats d’aigua durant l’any 2015 amb gairebé la meitat dels serveis, seguit del descens de barrancs i caiac-piragüisme. Pel que fa als esports de terra, les activitats de trekking-senderisme i la BTT es van situar en primer lloc gairebé empatades, mentre que l’hípica, el golf i les excursions amb quads van continuar tenint força rellevància. Quant als esports d’aire, els més demanats amb diferència són el parapent i l’ala delta.

Segons el mateix estudi, el client de les empreses de turisme actiu que visita la demarcació lleidatana continua essent majoritàriament de Catalunya (el 70% del total), un 16,8% es desplaça des d’altres comunitats autònomes i el 13,2% correspon al mercat estranger. El públic familiar representa el 35% del nombre total de clients; els amics, el 23,9%, i les parelles, el 19,2%, mentre que augmenta considerablement respecte al 2014 el percentatge d’escolars (el 15,8%).

En el transcurs de la presentació de la temporada de turisme actiu i esports d’aventura 2016, el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, va anunciar que la corporació lleidatana finançarà una actuació de neteja plurianual al Noguera Pallaresa per garantir la seguretat del riu. “Es tracta de netejar aquells elements que poden provocar problemes a les persones que practiquen ràfting, com arbres o pedres que cauen al riu en aquells trams navegables del Noguera Pallaresa”, va indicar Reñé.

En la seva intervenció, el president de l’Associació d’Empreses d’Esports d’Aventura del Pallars Sobirà, Florido Dolcet, va dir que les empreses lleidatanes del sector inverteixen any rere any en l’ampliació i la millora d’infraestructures i en el manteniment dels equipaments de les diferents modalitats d’esports d’aventura i turisme actiu que ofereixen.

La quantitat mitjana invertida per les empreses ha estat de 36.500 euros en els períodes 2014 i 2015. Aquesta campanya també s’estrenaran dos nous parcs lúdics d’aventura al Pallars Sobirà, en concret a les localitats de Rialp i la Guingueta d’Àneu.

Per la seva banda, el president del Consell Comarcal del Pallars Sobirà, Llàtzer Sibís, va destacar la importància de promoure la formació d’activitats i esports d’aventura al territori.

Enguany, la demarcació de Lleida commemora una fita històrica: el 30è aniversari de la primera baixada de ràfting pel riu Noguera Pallaresa, una proposta aleshores pionera a l’Estat espanyol que va impulsar i revolucionar el món dels esports d’aventura.

Nova marca de promoció del Parc Olímpic del Segre

Rafting Parc la Seu d'Urgell és la nova marca promocional del Parc Olímpic del Segre, amb què es vol situar el complex com a referent de lleure familiar a Catalunya, impulsar-lo a escala turística i doblar el nombre de visitants. Les instal·lacions són un referent en el món esportiu amb l’organització de nombroses proves d’àmbit internacional.

Aquesta nova etapa pretén incrementar el volum d'activitat del parc, sobretot el de grups i famílies, i aconseguir doblar el nombre de visitants que duen a terme activitats al canal, que l'any 2015 va ser de 30.000 persones. Algunes de les estratègies de promoció se centren en la creació de diferents perfils a Twitter, Facebook i Instagram, a més d'una nova pàgina web. També es prepara un concurs de fotografia per mitjà de les xarxes socials amb un premi d'un cap de setmana a la Seu d'Urgell, que servirà per crear una base de dades del públic interessat, i una jornada de bloguers especialitzats en viatges en família que generin contingut a les xarxes.

Els visitants del Rafting Parc la Seu d'Urgell poden optar entre una àmplia varietat d'activitats, com el ràfting, l'hidrotrineu, l'open caiac, el piragüisme, el rocòdrom, passejos amb barca o la BTT.

 

Més informació:

Diputació de Lleida-Àrea de Comunicació
Tel. 973 70 41 17
Web: www.diputaciolleida.cat

Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida
Tel. 973 24 54 08
Web: www.aralleida.cat

Rafting Parc la Seu d'Urgell
Tel. 973 36 00 92
Web: www.parcolimpic.cat